A válságban a szülők inkább a gyermekeikre költenek
Javította az eredményt egy 2007-es felvásárlás, az internetes értékesítés rohamos bővülése, és sok pénzt hoztak a külföldi boltok is. A csoport nagy terjeszkedésre készül a továbbiakban is, egyebek mellett Kelet-Európában.
A csoport adó előtti eredménye 12,8 százalékkal 37,1 millió fontra emelkedett összehasonlítható alapon a márciussal végződött üzleti évben. Elemzők 37,2 milliót vártak. A bevétel 6,9 százalékkal 723,6 millió fontra emelkedett: belföldön 1,4 százalékos, külföldön viszont több mint 40 százalékos volt a forgalom növekedése.
A Mothercare vezérigazgatója szerint a csoport jó pénzügyi helyzete lehetővé teszi a további terjeszkedést: mintegy 100 boltot tervez nyitni egyebek mellett Kelet-Európában, a Közel-Keleten, Kínában és Indiában. A Mothercare-nek jelenleg 51 országban 1014 üzlete van.
A társaságnak nincs semmi adóssága, a részvényeseknek majdnem 21 százalékkal több osztalékot fizetnek a tavalyi évről.
Eközben a brit kiskereskedelmi hálózatok többsége komoly gondokkal küszködik a válság miatt, egy másik brit "nagyágyú", a Marks and Spencer például éppen hétfőn jelezte, hogy az egy évvel korábbinál 38 százalékkal kisebb adó utáni nyereséget ért el a márciussal zárult üzleti évben, és mintegy 30 százalékkal csökkentik az osztalékot.