Drasztikusan csökkent a cégek utazásra fordított kiadása
A legnagyobb spórolás a repülőjegy vásárlás területén jelentkezik, ugyanis ez a tétel a legmagasabb az utazás költségei közül. Szintén számottevő a szállás költség csökkentése. E két területen, valamint a programok tekintetében drasztikus visszaesés figyelhető meg a válság miatt.
Az utazások gyakorisága drasztikusan csökkent. Az üzleti utakat (megbeszéléseket, tréningeket) videokonferenciával, telekonferenciával helyettesítik, megpróbálnak alacsonyabb repülőjegy költségekkel operálni, ahol lehet fapados, vagy autós utazással helyettesíteni a drágább viszonylatokat alacsonyabb kategóriájú szállodákban szállnak meg, éttermekben étkeznek.
A megkérdezett cégek közül több arról számolt be, hogy teljesen eltörli az üzleti utazásokat 2009-ben. Egy részük csak a kifejezett ügyfélszerző, sales utakat és a felsővezetés halaszthatatlan útjait engedélyezik, s csökkentik, vagy teljesen törlik a marketing, promóciós típusú utazásokat.
Összegzésképpen elmondható, hogy a hazai nagyvállalatok jelentős része komolyan visszafogja utazási költségeit 2009-ben. Elsősorban a nagy tételeket jelentő repülőjegy-, és szálloda költségeken spórolnak. Több ésszerű és hatékony lépést is bevezettek a költségek csökkentése terén. A válaszadók több mint fele még legalább másfél-két évnyi válságidőszakot prognosztizál. Körülbelül fele annyian optimisták (vagyis a válság végét már az idei évre jósolják), mint ahányan elhúzódó, több éves válsággal számolnak.


