Első bevásárlóközpontját építi fel a Tesco
A Tesco jelenleg 65 áruházat üzemeltet Kínában, és itt tervezi megnyitni első bevásárlóközpontját is – írja a The Times. A 46 ezer négyzetméteres alapterületű fushuni központban 650 férőhelyes parkoló várja majd a vásárlókat.
Egyelőre nem tudni, ki bérli majd az üzlethelyiségeket, de a lap információ szerint számos ismert nyugati név kap majd helyet a bevásárló központban.
A cég a tervek szerint még az idén megnyitja a létesítményt, amelyet négy hasonló létesítményt követ majd 2009-ben. Amennyiben a projekt sikeres lesz, további tizennégy bevásárló központ épülhet fel Kínában.
A cég legfrissebb jelentése szerint a Tesco 3 milliárd profitot gyűjtött, ez öt százalékos növekedés a továbbra is piacvezető brit diszkont áruházlánc számára. A vállalat hazai pályán megérezte a riválisok, az Aldi és a Lidl szorítását, ezért vezette be múlt szeptemberben "diszkont" termékeit.
Nem tudni, hogy a szigetországban mekkora eredményét hozott a termékcsalád, de az biztos, hogy Közép-Európában – elsősorban a fő piacnak számító Lengyelországban – az akciók beváltak.
Az európai diszkont központjának számító Lengyelországban a Tesco piacot szerzett a portugál tulajdonú Biedronka elől és legfőbb riválisa a hozzá hasonlóan 6 százalékos részesedést birtokló Lidl.


