Cégvilág

Hatalmas siker a Toyota új hibridje

A Toyota a piaci megjelenést követő egy hónapban 180 ezer megrendelést kapott a harmadik generációs Priusra. Ezzel a vállalat régi-új hibridje messze túlteljesítette a korábban kitűzött havi 10 ezer egységre vonatkozó eladási célt.

A megújult Prius májusban az eladási listák élén végzett, ezzel elsőként foglalta el a vezető pozíciót hibrid autó. Az AP jelentése szerint a most bejelentett jelentős siker részben az adókedvezménynek és egyéb támogatásoknak köszönhető – a japán állam igyekszik a belső kereslet növelésére koncentrálni. Ennek eredményeképpen a Toyota a bemutatást követő egy hónap alatt 180 ezer rendelést vett fel az új Priusra, miközben a cég havi tízezres eladási számot irányzott elő.

A hibrid piacon egyre erősebb a verseny, miután a rivális Honda bemutatta az Insightot, amely ár tekintetében felülmúlja a Priust. Előbbi 1,89 millió jenért (3,98 millió forint), utóbbi mintegy 2 millió jenért (4,22 millió forint) kapható. Ugyanakkor a Toyota az előző Priusnál olcsóbban forgalmazza a megújított modellt, amely nagyobb, 1,8 literes motorja mellett is jobb fogyasztást produkál.

Az új Prius nemrég érkezett meg a tengerentúlra, ahol az elmúlt hónapban csak mintegy 700 darab kelt el belőle. Ugyanakkor májusban 10 091 második generációs Priust adtak el az amerikai autókereskedők.

Prius eladás Hibrid Honda Insight Toyota Japán
Kapcsolódó cikkek