Az F-22 Raptor gyártója, a Lockheed Martin a Reutersnek úgy nyilatkozott: az amerikai légierő döntött úgy, hogy nem szerepelteti a lopakodót a ma kezdőd Paris Air Show-n. Az iparági informátorok szerint így szeretnék elkerülni, hogy a világ jelenleg legfejlettebbnek tartott vadászgépe fellebbentse a fátylat titkairól.
Szintén a bemutatóhoz kapcsolódó hír, hogy a hírügynökség információi szerint Katar mintegy 2 milliárd dollár értékben rendel az Airbus A320 család gépeiből kétszerezésére növelve ezzel közepes távok megtételére alkalmazott flottáját. A Quatar Airways a múlt héten hozta nyilvánosságra terveit, mely szerint hat Airbus A321-et rendel meg és kész fapados légitársaságot alapítani, hogy legyőzze a hazai konkurenciát.
A párizsi bemutatót nem csak a repülési iparra nehezedő válság, de az Air France repülőgépének katasztrófája is beárnyékolja. Az eseményen mind az Airbus, mind a Boeing vezetői igyekeztek a repülés biztonságát hangsúlyozni.
A Boeing kereskedelmi igazgatója szerint a szektor legkorábban 2010 közepén állhat ismét növekedési pályára. A világgazdaság lassulása azonban kétségessé teszi, hogy a légitársaságok képesek kifizetni a korábban mintegy 800 milliárd dollár értékben megrendelt repülőgépeket.