BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Autópiac: A Nyugatnak már jó, mi tovább szenvedünk

Júniusban végre bekövetkezett, amire hosszú ideje vártak az európai autókereskedők: 2,4 százalékkal több személyautó kelt el az unióban, mint egy évvel korábban.

Az európai járműipari szövetség (ACEA) számait elemezve azonban az is látszik, hogy még korántsem dőlhetnek hátra a piaci szereplők, hiszen a bő 1,4 millió darabos értékesítés ugyan valóban több a 2008 júniusában eladott mennyiségnél, ám abban a hónapban éppen 7,9 százalékos volt a forgalom elmaradása a 2007. júniusi értékesítési szinttől.

Másrészt ami a féléves adatokat illeti, a 27 EU- és EFTA-országban továbbra is jelentős, 11 százalékos a piac elmaradása a múlt év első feléhez képest, az új uniós tagországokban pedig 27 százalékkal kelt el kevesebb autó, mint tavaly ilyenkor.

Az azonban vitathatatlan, hogy 14 hónap óta elsőként a múlt hónapban haladta meg a személyautók forgalomba helyezése a bázist, és ebben különösen a „régi” uniós tagországok járnak jó úton: az EU15-ben a forgalom 5,3 százalékkal, 1,35 millió darabra emelkedett. Az ACEA ugyanakkor megjegyezte, az emelkedés annak köszönhető, hogy 13 uniós tagországban született kormányprogram a koros autók cseréjének támogatására.

Régiónkat viszont továbbra is sújtja a recesszió, az új uniós tagországok piacán még júniusban is 25 százalékkal kevesebb kocsi kapott rendszámot, mint a múlt év hatodik hónapjában. Csupán Csehországban és Szlovákiában bővült a forgalom, 18, illetve 57 százalékkal, e mögött azonban az államilag támogatott autócsere-program áll.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.