A már elindított programokról és a további lépésekről Karim Makhlouf, a légitársaság januárban kinevezett kereskedelmi vezérigazgató-helyettese számolt be tegnapi sajtótájékoztatóján.
Úgy tűnik, az irányváltás máris kézzelfogható eredményekkel járt: a szakmában soha nem tapasztalt krízis ellenére a Malév áprilistól „beindult”, s a második negyedévben nyolc százalékkal több utast szállított, mint egy évvel korábban. Ez az attrakció Európában csak két másik légicégnek, a Swiss Air Linesnak és a Turkish Airlinesnak sikerült – jelezte Makhlouf. Emellett a társaság hazai piaci részesedését is növelni tudta: 40,2-ről 43,4 százalékra.
A Malév tavaly átlagosan 65 százalékban használta ki járatait, ezt a vezérigazgató-helyettes igen alacsonynak minősítette, mint mondta, az új kereskedelmi stratégia egyik legfontosabb eleme, hogy ezt az arányt a nagy európai versenytársak szintjének közelébe emelje. Példaként megemlítette, hogy az eminens Lufthansa közelít a 80 százalékhoz, s az Air France sem sokkal marad el mögötte. Az osztrák és a török légitársaság is bőven 70 százalék feletti kihasználtsággal működik.
Az utasforgalom növelésének kulcsfontosságú elemeként említette a kereskedelmi vezető a fapados társaságok „megtámadását”. Elérhető áron kínál a Malév magasabb minőséget – állítja a vezérigazgató-helyettes, aki szerint a versenyben nagy előnyt jelent számukra a komoly infrastruktúra. Olyan üzletpolitikával, versenyképes ajánlatokkal jelennek meg, amelyekkel képesek lesznek az utasok elhódítására.