BUX 43,237.94
-0.97%
BUMIX 3,785.07
-0.62%
CETOP20 1,884.01
0.00%
OTP 9,140
-2.33%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+5.53%
-0.57%
-0.98%
ZWACK 17,350
-0.86%
-3.80%
ANY 1,550
-0.96%
RABA 1,130
+0.89%
+0.48%
-0.62%
0.00%
-0.47%
OPUS 150.6
-0.92%
0.00%
-1.65%
0.00%
-0.68%
OTT1 149.2
0.00%
-0.45%
MOL 2,886
0.00%
+0.78%
ALTEO 2,990
+1.36%
0.00%
-1.87%
0.00%
+1.79%
-0.39%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.86%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
-3.80%
+2.54%
+0.25%
+9.56%
-0.76%
NUTEX 11.25
+2.27%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

"Beindult" a Malév - Már a fapadosokat támadja

Merész üzletpolitikára szánta el magát a Malév, új stratégiájával bővíteni kívánja utazói számát, javítani gépei kihasználtságát, egyúttal pedig növelni a piaci részesedését.

A már elindított programokról és a további lépésekről Karim Makhlouf, a légitársaság januárban kinevezett kereskedelmi vezérigazgató-helyettese számolt be tegnapi sajtótájékoztatóján.

Úgy tűnik, az irányváltás máris kézzelfogható eredményekkel járt: a szakmában soha nem tapasztalt krízis ellenére a Malév áprilistól „beindult”, s a második negyedévben nyolc százalékkal több utast szállított, mint egy évvel korábban. Ez az attrakció Európában csak két másik légicégnek, a Swiss Air Linesnak és a Turkish Airlinesnak sikerült – jelezte Makhlouf. Emellett a társaság hazai piaci részesedését is növelni tudta: 40,2-ről 43,4 százalékra.

A Malév tavaly átlagosan 65 százalékban használta ki járatait, ezt a vezérigazgató-helyettes igen alacsonynak minősítette, mint mondta, az új kereskedelmi stratégia egyik legfontosabb eleme, hogy ezt az arányt a nagy európai versenytársak szintjének közelébe emelje. Példaként megemlítette, hogy az eminens Lufthansa közelít a 80 százalékhoz, s az Air France sem sokkal marad el mögötte. Az osztrák és a török légitársaság is bőven 70 százalék feletti kihasználtsággal működik.

Az utasforgalom növelésének kulcsfontosságú elemeként említette a kereskedelmi vezető a fapados társaságok „megtámadását”. Elérhető áron kínál a Malév magasabb minőséget – állítja a vezérigazgató-helyettes, aki szerint a versenyben nagy előnyt jelent számukra a komoly infrastruktúra. Olyan üzletpolitikával, versenyképes ajánlatokkal jelennek meg, amelyekkel képesek lesznek az utasok elhódítására.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek