Cégvilág

Pénz jár minden vásárlás után - Több tízezren megélnek ebből

„Gazdagodjon meg költekezéseiből!” „Pénzvisszatérítés minden vásárlás után!” Ehhez hasonló hangzatos szlogenekkel hirdetik magukat a Magyarországon már pár éve működő, de az elmúlt időszakban nagyobb sebességre kapcsoló úgynevezett „vásárlói közösségek”.

A hazánkban két cég, a ScienNet, illetve a Lyoness által nyújtott szolgáltatás – bár több kisebb részletben különbözik – ugyanarra az ötletre épül: ha a rendszerhez csatlakozott törzsvásárlók a szerződött partnerüzletekben vásárolnak, az után, annak nagyságával arányosan, készpénz-visszatérítést kapnak a bankszámlájukra.

A boltoknak azért éri meg csatlakozni az ilyen rendszerekhez – és bizonyos kedvezményt adni cserébe a klubtagoknak –, mert a törzsvásárlók ott végzik el szívesebben az amúgy is szükséges beszerzéseiket, ahol azért valamennyit még fizetnek is nekik. Illetve az utalványos rendszer miatt a visszatérítés egy részét is csak náluk költhetik el az ügyfelek.



A két rendszer mögött már most is masszív, a kereskedők számára vonzó vásárlói közösség „rejtőzik”: a Lyoness ügyfélbázisa megközelíti a 162 ezer főt, az általuk elköltött összeg pedig tavaly meghaladta a kétmilliárd forintot, míg a ScienNet törzsvásárlóinak száma a napokban haladta meg a 351 ezer főt.

 „A tagjaink közül becsléseink szerint 50-60 ezren élnek a rendszerből” – mondta Leinemann Zsolt, a ScienNet hazai partnercége, a Headmin Kft. ügyvezető igazgatója.

A két cég tevékenységét a PSZÁF is figyeli.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

ScienNet közösség Lyoness vásárló
Kapcsolódó cikkek