Ez is jelzi, hogy a nagy tévétársaságok új utakat keresnek bevételeik növelésére. Egyre erősödő tendencia ugyanis, hogy a nem országos televíziócsatornák elszipkázzák a nagyok elől a reklámköltéseket.
Az Országos Rádió és Televízió Testülettel a nyáron megkötött új koncessziós szerződés értelmében a hazai országos kereskedelmi televíziók akár maguk is indíthatnának tematikus csatornákat, ám, mint azt az RTL Klub és a TV2 példája mutatja, inkább más utat választanak.
Ennek oka egyrészt az, hogy a tematikus csatornákon a tartalom legalább 80 százalékának azonosnak kell lennie, ami életmóddal kapcsolatos, főző- vagy éppen sportműsorokra specializálódott televízió esetében könnyedén megoldható. A másik ok még nyomósabb, hiszen egy általános adón a reklámidő óránként 12 perc, míg a tematikus csatorna esetében ennek csupán a 30 százaléka.
Ezt mérlegelve döntött a TV2 tulajdonosa, a ProSiebenSat.1 (P7S1) csoport új televíziós csatorna januári indításáról. A tesztadás december közepétől lesz elérhető – tájékoztatta lapunkat Fekete Attila, a TV3 magyarországi projektvezetője.
A névválasztást a P7S1 nemzetközi tapasztalatokra és saját kutatási eredményeire alapozta, és a vezető tévéknél bevett trendet követi, mely szerint számmal jelölik a csatornát. A cégcsoport magyarországi terjeszkedése következtében megjelenő új adó így kapta – a TV2 nyomán – a TV3 nevet, tudván, hogy korábban már létezett ilyen nevű csatorna a piacon.
Fekete Attila elmondása szerint megvizsgálták az ehhez köthető emlékeket, és úgy vélik, nem okozhat zavart a névválasztás. A projektvezető szerint sem hátrány, sem előny nem származik abból, hogy egy korábban már használt nevet vesznek fel. Az új adó a női nézőket célozza majd meg, ugyanis Fekete Attila szerint erre van igény és rés a piacon, valamint más országokban is kedvező tapasztalatok mutatkoztak az ilyen tematikájú csatornákkal kapcsolatban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.