Cégvilág

Januártól indul a TV3

Januártól TV3 néven kábelcsatornát indít Magyarországon a TV2 német tulajdonosa. Az RTL Klubhoz kapcsolódó IKO médiacsoport pedig a napokban már a tizedik új adóval tűnt fel a kábelen.

Ez is jelzi, hogy a nagy tévétársaságok új utakat keresnek bevételeik növelésére. Egyre erősödő tendencia ugyanis, hogy a nem országos televíziócsatornák elszipkázzák a nagyok elől a reklámköltéseket.

Az Országos Rádió és Televízió Testülettel a nyáron megkötött új koncessziós szerződés értelmében a hazai országos kereskedelmi televíziók akár maguk is indíthatnának tematikus csatornákat, ám, mint azt az RTL Klub és a TV2 példája mutatja, inkább más utat választanak.

Ennek oka egyrészt az, hogy a tematikus csatornákon a tartalom legalább 80 százalékának azonosnak kell lennie, ami életmóddal kapcsolatos, főző- vagy éppen sportműsorokra specializálódott televízió esetében könnyedén megoldható. A másik ok még nyomósabb, hiszen egy általános adón a reklámidő óránként 12 perc, míg a tematikus csatorna esetében ennek csupán a 30 százaléka.

Ezt mérlegelve döntött a TV2 tulajdonosa, a ProSiebenSat.1 (P7S1) csoport új televíziós csatorna januári indításáról. A tesztadás december közepétől lesz elérhető – tájékoztatta lapunkat Fekete Attila, a TV3 magyarországi projektvezetője.

A névválasztást a P7S1 nemzetközi tapasztalatokra és saját kutatási eredményeire alapozta, és a vezető tévéknél bevett trendet követi, mely szerint számmal jelölik a csatornát. A cégcsoport magyarországi terjeszkedése következtében megjelenő új így kapta – a TV2 nyomán – a TV3 nevet, tudván, hogy korábban már létezett ilyen nevű csatorna a piacon.

Fekete Attila elmondása szerint megvizsgálták az ehhez köthető emlékeket, és úgy vélik, nem okozhat zavart a névválasztás. A projektvezető szerint sem hátrány, sem előny nem származik abból, hogy egy korábban már használt nevet vesznek fel. Az új adó a női nézőket célozza majd meg, ugyanis Fekete Attila szerint erre van igény és rés a piacon, valamint más országokban is kedvező tapasztalatok mutatkoztak az ilyen tematikájú csatornákkal kapcsolatban.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

TV2 tesztadás TV3 reklámidő P7S1 tematikus csatorna ProSiebenSat.1
Kapcsolódó cikkek