BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Marad a leépítés és az orosz vonal a Malévnál

Meglépik a beígért pótlólagos kiszervezéseket a Malévnál, de a vezérigazgató nem mond le, ha az év végéig nem sikerül rendezni a tulajdonviszonyokat, illetve elfogadtatni a tulajdonosokkal a szeptemberben elkészített hároméves üzleti tervet.

Ezt maga Martin Gauss mondta a Világgazdaságnak a hét végén, egyúttal megerősítette, hogy nem hagy fel a létszámleépítéssel és az orosz vonallal sem, de az orosz piacot nem tekinti olyan fontosnak, mint a korábbi cégvezetés.

Kérdés, hogy a magyar állam milyen jogi és pénzügyi manőverekkel tud ismét fő tulajdonos lenni a cégben. Kétséges azonban, hogy még a választásokig sor kerül erre, illetve mit kezd a céggel az új kormányzat. A csaknem 20 milliárd forintos tartozás vélhetően tulajdoni résszé változik, friss tőke viszont biztos nem jön, márpedig a lét ennek a függvénye.

Szakmai szempontból az a legfontosabb, hogy eldől-e végre, milyen üzleti modellt választ a vállalat. Erre vonatkozó kérdésünkre a vezérigazgató kétséget nem hagyva azt mondta: megváltoztatják a Malévről kialakult képet azzal, hogy egy „gyűjtő-elosztó” légitársasággá alakítják. „Egy széles közönség légitársasága akarunk lenni: a turista utasoké, akik alacsony árú jegyeket keresnek, és az üzleti utasoké is, akiknek fontos a repülőtéri várók használata vagy a kiemelt szintű minőségi szolgáltatás” – fejtegette.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.