VASÚT. „Nincs olyan minisztériumi szándék, hogy a MÁV Zrt.-nek át kellene adnia egyes nyugat-magyarországi vonalait és az azokon történő személyszállítást a GYSEV Zrt.-nek” – jelezte lapunknak a szakminisztérium (KHEM). A tárca a helyközi közösségi közlekedés folyamatban lévő átalakítása eredményeként kiszámítható finanszírozási pályára kívánja állítani az ágazatot és az érintett vállalatokat. E célból több évre kitekintő, megalapozott üzleti tervek készülnek 2009 végéig a cégeknél. A két érintett vasúttársaság esetében ehhez elengedhetetlen, hogy birtokában legyenek a lehetséges fejlesztési irányok megvalósításához szükséges adatoknak – hangsúlyozta a minisztérium.
Kérdésünkre, hogy vajon hogyan tehet az állam eleget a közösségi közlekedés fenntartására vonatkozó kötelezettségének, ha nem teljes tulajdonosa az adott vonalon szolgáló vasúttársaságnak, a minisztériumban rámutattak: „A GYSEV most is ellát közlekedési közszolgáltatási feladatokat, ezek elméletileg bővíthetők.”
A Népszabadság szombaton közzétette az opcióban szereplő 12 vonal listáját, amelyek megszerzésével megháromszorozódna a GYSEV által kezelt vasúthálózat.
Másfél hónapja a GYSEV vezérigazgatója már jelezte, hogy cége átvenné a Nyugat-Dunántúlon hatszáz kilométernyi vasútvonal üzemeltetését (VGO, 2009. szept. 17.). „A tárgyalások tartanak, de megállapodás még nincs” – mondta akkor Székely Csaba egy szombathelyi szakmai tanácskozás szünetében. A Körmend–Zalalövő közötti, bezárásra ítélt szakasz átvétele is beilleszthető a GYSEV üzleti tervébe, de működtetné a társaság a Zalaegerszeg–Hodos, Zalaegerszeg–Lenti, valamint a Szombathely–Zalaszentiván–Gyékényes–Murakeresztúr vonalat is. BHL
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.