BUX 41,517.26
-3.40%
BUMIX 3,904.4
-0.66%
CETOP20 1,966.33
-1.32%
OTP 9,812
-4.69%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-2.95%
-2.22%
+0.20%
ZWACK 17,650
+1.15%
0.00%
ANY 1,630
+1.88%
RABA 1,160
-0.43%
-3.88%
-3.34%
0.00%
+0.92%
-1.93%
-10.20%
0.00%
0.00%
-1.56%
OTT1 149.2
0.00%
+0.99%
MOL 2,756
-4.04%
DELTA 38.35
-3.76%
ALTEO 2,340
-1.68%
0.00%
+0.40%
EHEP 1,690
-5.06%
+3.45%
-0.50%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.25%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
+0.96%
-3.69%
-1.13%
-1.77%
0.00%
-2.17%
-6.44%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+3.48%
NAP 1,206
-0.33%
0.00%
-0.89%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A Lufthansa tovább farag és Budapestre koncentrál

Az ideihez hasonlóan jövőre is körülbelül egymillió utasra számít a magyar piacon a Lufthansa csoport, a kapacitásokat még inkább a kereslethez igazítja, és kihasználja a müncheni, a frankfurti és a bécsi repülőtéren játszott vezető szerepét.

Egyebek között nyugat-magyarországi városok és a schwechati légikikötő közötti buszjáratok bevezetésének lehetőségét vizsgálja – öszszegezte a 2010-es kilátásokat és terveket Karsten Benz, a Lufthansa európai értékesítési és szolgáltatási alelnöke, valamint Christina Debbah, a csoporttag Austrian Airlines globális értékesítési alelnöke.

Térségünkben továbbra is Budapestet tekinti a legfontosabb bázisnak az egyebek között a Lufthansa, az Austrian és a Swiss hálózati, valamint a Germanwings diszkont-légitársaságból álló csoport. A válság miatt ugyan nem valószínű, hogy jövőre növelni tudják a ferihegyi 25-30 százalékos piaci részesedést, de egyáltalán nem terveznek kapacitás- vagy járatcsökkentést.

Tovább fejlesztik a sok százezer magyar Lufthansa-utas előtt is nyitott földi szolgáltatásokat: a müncheni, a frankfurti, a washingtoni, a New York-i vagy a mumbai üzleti várókat. Jövő tavasztól az új A380-as óriás-repülőgépeket is igénybe vehetik a hosszú távú járatokra jegyet váltók.

A gazdasági válság igen hátrányosan érintette a tagok közötti harmonizáció kellős közepén tartó csoportot. Az idei első három negyedévben – 2008 azonos időszakához képest – esett a bevétel, és zuhant az üzemi eredmény, viszont a 2011-ig tartó megtakarítási program első eredményeként egymilliárd euróval apadt a teljes üzemi költség.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek