Cégvilág

A Lufthansa tovább farag és Budapestre koncentrál

Az ideihez hasonlóan jövőre is körülbelül egymillió utasra számít a magyar piacon a Lufthansa csoport, a kapacitásokat még inkább a kereslethez igazítja, és kihasználja a müncheni, a frankfurti és a bécsi repülőtéren játszott vezető szerepét.

Egyebek között nyugat-magyarországi városok és a schwechati légikikötő közötti buszjáratok bevezetésének lehetőségét vizsgálja – öszszegezte a 2010-es kilátásokat és terveket Karsten Benz, a Lufthansa európai értékesítési és szolgáltatási alelnöke, valamint Christina Debbah, a csoporttag Austrian Airlines globális értékesítési alelnöke.

Térségünkben továbbra is Budapestet tekinti a legfontosabb bázisnak az egyebek között a Lufthansa, az Austrian és a Swiss hálózati, valamint a Germanwings diszkont-légitársaságból álló csoport. A válság miatt ugyan nem valószínű, hogy jövőre növelni tudják a ferihegyi 25-30 százalékos piaci részesedést, de egyáltalán nem terveznek kapacitás- vagy járatcsökkentést.

Tovább fejlesztik a sok százezer magyar Lufthansa-utas előtt is nyitott földi szolgáltatásokat: a müncheni, a frankfurti, a washingtoni, a New York-i vagy a mumbai üzleti várókat. Jövő tavasztól az új A380-as óriás-repülőgépeket is igénybe vehetik a hosszú távú járatokra jegyet váltók.

A gazdasági válság igen hátrányosan érintette a tagok közötti harmonizáció kellős közepén tartó csoportot. Az idei első három negyedévben – 2008 azonos időszakához képest – esett a bevétel, és zuhant az üzemi eredmény, viszont a 2011-ig tartó megtakarítási program első eredményeként egymilliárd euróval apadt a teljes üzemi költség.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Germanwings Washington kapacitás Austrian utas Debbah Lufthansa New York költség üzemi eredmény swiss
Kapcsolódó cikkek