Cégvilág

Opel: Új modellek, újabb piacok

Németországban az idén nyereséget vár az Opel, főként a roncsprémiumnak köszönhetően

Minden várakozást felülmúló németországi eladásokról számolt be az Opel az év első tíz hónapjáról, így a hazai piacán az év végére nyereséggel számol a társaság. A pár hete még a fennmaradásért küzdő német autógyár 298 630 gépkocsit adott el október végéig, ez 34,5 százalékos teljesítménynövekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest  – állítják német napilapok.

Az Opel ezzel megelőzte a versenytársait, ugyanis a Volkswagen 33,6, míg a Ford 28 százalékkal tudta növelni eladásait ebben az évben. Mindhárom autógyártó egyértelmű nyertese a német kormány roncsautóprémium-programjának, amely a gazdaságélénkítő lépések meghatározó része volt Németországban.

Szakértők szerint az Opel értékesítéseit a legújabb modell, az Insignia sikere is nagyban elősegítette.

A General Motors (GM) Europe új vezetője, Nick Reilly a hétvégén kijelentette: az Opel 8300 fő elbocsátásával járó átalakítási tervei már majdnem készen vannak. A várható költségekkel kapcsolatban elmondta, hogy az Opelnek és a Vauxhallnak 3,3 milliárd euróra van szüksége, amelyből egymilliárdot az átalakítási folyamatra fordítanak. A tulajdonos General Motors ehhez 600 millió euró befektetését tervezi, de a fennmaradó összeget – a GM szerint – azon európai kormányoknak kellene előteremteniük, ahol a társaságnak gyáregységei vannak.

További részletek a holnapi Világgazdaságban!

General Motors Opel roncsprémium
Kapcsolódó cikkek