Cégvilág

„Értelmetlen internet kontra nyomtatott sajtóról beszélni”

Értelmetlen internet kontra nyomtatott sajtóról beszélni – mondta Kázmér Judit, a Magyar Lapkiadók Egyesületének (MLE) elnöke a szervezet évindító háttérbeszélgetésén. A hetilapok és gazdasági lapok főszerkesztői számára szervezett esemény témája a sajtópiac idei kihívásai és a kiadói szakma helyzetértékelése volt.

A kezdeményezés oka, hogy az MLE nem kívánja tétlenül nézni a szakma elbizonytalanodását. Az egyesülettől távol áll a túlzott derűlátás, sokkal inkább tárgyilagosan közelíti meg a lapkiadás helyzetét – áll az MLE közleményében.

Bár az online piac folyamatosan nő, és jelentős potenciál van benne, a nyomtatott sajtó továbbra is a legnagyobb bevételi forrás marad a kiadók számára még jó néhány éven át. A legfontosabb, hogy a szakma éljen azzal a vitathatatlan versenyelőnyével, hogy az olvasók megbízható információforrásként tartják számon a nyomtatott sajtótermékeket – véli az MLE.

Értelmetlen internet kontra nyomtatott sajtóról beszélni – jegyezte meg Kázmér Judit, az egyesület elnöke a beszélgetésen –, kiadók vannak, akik egyre inkább többféle platformot, különböző csatornákat használnak, amelyek jól kiegészítik egymást. Ma már a lapoknak is van online változata, integrált szerkesztősége, sőt a kiadók egy része médiaházzá alakult, ahol több, médiához köthető iparág (sajtó, rádió, tv, internet) is helyet kapott. A lapkiadóknak versenyelőnyük van a tartalom létrehozásában, és ezt az előnyt kihasználhatják az interneten is, ha vonzó tartalmat nyújtanak a réteg piacok számára is.

 Azt az MLE sem vitatja, hogy a gazdasági válság a kiadókat is érzékenyen érintette és érinti, központi kérdéssé vált tehát a költségcsökkentés, és a jelenlegi megjelenés nem valószínű, hogy mennyiségben és formátumban tartható lesz.

 Mindenesetre az olvasottsági adatok ma Magyarországon bíztatóak. 7,8 millió ember olvas lapot, majd ugyanannyian, mint a válság előtti évben. A naponta internetezők 85 százaléka ma is rendszeres sajtótermék-olvasó. Nem a megszűnésről kell tehát vizionálni, hanem az elkerülhetetlen változásokhoz való okos alkalmazkodással megújulni – zárul az MLE közleménye.

nyomtatott sajtó internet Magyar Lapkiadók Egyesülete MLE
Kapcsolódó cikkek