A MÁV leányvállalatai üzemi szinten várhatóan nyereséggel zárják a 2009-es évet, csak az anyacég lesz ezen a szinten is veszteséges. A pályavasút fenntartását és üzemeltetését, valamint a központi szolgáltatásokat végző MÁV nem konszolidált árbevétele 2009-ben várhatóan eléri a 178,3 milliárd forintot, az üzemi szintű vesztesége pedig 28,9 milliárd lesz. A pályavasút bevétellel nem fedezett költségeinek megtérítésére jelenleg nincs szolgáltatási szerződés, így mindössze 1,3 milliárd forint költségtérítésre számíthat a MÁV, de ebből is december közepéig csak 380 milliót kapott meg. A vasúttársaság év végi sajtótájékoztatóján Andrási Miklós elnök-vezérigazgató reményét fejezte ki, hogy 2011-től a központi költségvetés megtéríti a vasúti pálya évi 50 milliárd forintba kerülő fenntartását és működtetését. MTI-Eco
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.