BUX 43,021.71
+0.10%
BUMIX 3,810.49
-0.06%
CETOP20 1,817.1
0.00%
OTP 9,070
+0.89%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.14%
+3.23%
ZWACK 17,200
-1.15%
0.00%
ANY 1,545
-0.64%
RABA 1,170
+2.63%
-0.98%
+0.62%
0.00%
0.00%
+1.33%
+5.26%
-0.26%
0.00%
+0.25%
OTT1 149.2
0.00%
-0.45%
MOL 2,838
-0.84%
+2.09%
ALTEO 2,950
-1.67%
0.00%
-0.11%
0.00%
0.00%
+0.13%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.57%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
+1.01%
0.00%
+2.07%
-19.46%
-0.74%
-1.33%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,280
-6.29%
-1.40%
NAP 1,230
0.00%
0.00%
-5.35%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

"Túllőtt a célon" az Audi

Az Audi nemrég felfelé módosított értékesítési előrejelzését is jelentősen túlteljesítve, a 2009-es esztendő során világszerte 949 700 autót adott el, ezzel a teljes 2009-es volumen csupán 5,4 százalékkal marad el a 2008-as rekordév mögött – áll a cég közleményében.

Az Audi 2009 novemberében értékesítési előrejelzését az eredeti 900 ezerről 925 ezerre emelte, és hogy e célkitűzését is jelentősen túl tudta teljesíteni, többek között kínai eladásai kedvező alakulásának köszönhető. Kínában Hong Konggal együtt a 2009-es esztendő folyamán a márka összesen 158 941 prémium autót értékesített, azaz 32,9 százalékkal többet, mint a megelőző évben. Decemberben az Audi eladásai itt 75,6 százalékkal emelkedtek.


 
Az Amerikai Egyesült Államokban az Audi 5,7 százalékos csökkenést ért el, miközben a lényegesen nagyobb visszaesést produkáló piacon jelentősen növelte részesedését.


 
Európában a prémiummárka 2009-es eladásai 12,8 százalékos csökkenést mutatnak, amelyről Peter Schwarzenbauer, az Audi igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja így vélekedett: "Ez a vetélytársakéval összevetve igen jó eredménynek számít, s mintegy 618 850 kiszállított autónkkal Európa legerősebb prémiummárkájaként egyértelműen az élen állunk."

Itthon az Audi Hungaria motortermelése 27 százalékkal csökkent a múlt évben, sportkocsiból pedig 45 százalékkal gyártottak kevesebbet, de a győri gyár ügyvezető igazgatója nem elégedetlen. Ez is sikernek számít a válság miatt erősen megváltozott piaci körülmények között – mondta Thomas Faustmann, kiemelve: tizenegy új motortípus sorozatgyártásának elindításával továbbra is biztosították a közel hatezer fős cég jövőjét.

Tavaly a válság ellenére is egy több mint 180 millió eurós beruházássorozatot hajtott végre győri leányvállalatánál az Audi AG. Ezzel 3,8 milliárd euróra növekedett az anyacég által 1993 óta a vállalatra fordított beruházási összeg.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.


[enews_gallery id='390864']

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek