A fogyasztók döntő többsége – mintegy 74 százalék – szerint az élelmiszer-biztonságért főleg a gyártó vállalatok felelősek. A kormányt a válaszadók 17, majd az élelmiszer-kereskedelmi cégeket 9 százaléka nevezte meg mint fő felelőst. A sorrend hasonlít a nemzetközi átlaghoz – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat nemzetközi, 54 országban, többek között Magyarországon végzett online felmérése. A legutóbbi évek világszerte visszhangot kiváltó esetei nyomán megrendült fogyasztói bizalom helyreállítása érdekében mérte fel a Nielsen az öt világrészre kiterjedően, összesen 30 500 internethasználó megkérdezésével, hogy mennyire fontos a fogyasztók számára az élelmiszer-biztonság.
A hazai eredményeket böngészve kiderül: minden második magyar vásárló számára fontos szempont az élelmiszer-biztonság, amikor eldönti, hogy melyik üzletben vásároljon. Ebben a tekintetben az arány megegyezik a többi ország átlagával. A felmérés rámutat arra, hogy a magyarok hatvan százaléka biztonságosnak tartja a megszokott üzletben vásárolt élelmiszereket. A megkérdezett magyarok fele hajlandó magasabb árat fizetni a biztonságosan fogyasztható élelmiszerért, míg a nemzetközi átlag 64 százalék.
A magyar válaszadók többsége (58 százaléka) véli azt, hogy az itthon termelt élelmiszer biztonságosabb, mint az import, világszerte a válaszadók 49 százaléka vélekedik így. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.