BUX 41,473.45
-3.32%
BUMIX 3,899.47
-2.03%
CETOP20 1,970.31
-1.12%
OTP 10,290
-4.50%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.84%
-1.68%
-0.20%
ZWACK 17,050
-2.29%
0.00%
ANY 1,600
-2.44%
RABA 1,155
-0.86%
0.00%
0.00%
-9.88%
-0.46%
-5.25%
+25.00%
-0.37%
0.00%
-0.14%
OTT1 149.2
0.00%
-2.46%
MOL 2,716
-5.37%
-1.76%
ALTEO 2,350
-1.26%
0.00%
-2.52%
EHEP 1,515
+3.41%
+1.42%
-0.51%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
-0.95%
+1.90%
-2.57%
0.00%
0.00%
-0.93%
-2.42%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
-0.45%
NAP 1,172
-4.56%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Elektromosság járja át Genfet - Fotók

Jövő csütörtöktől tíz napon át fogadja a nagyközönséget a 80. nemzetközi autószalon Genfben. Ezúttal harminc országból érkeznek kiállítók, de a kezdetektől csupán hat márka - Bentley, Citroen, Fiat, Lancia, Peugeot, Renault - mutatkozott be az összes rendezvényen.

Most viszont az a hír, hogy minden jelentős márka kiállít. Legalább is ezt nyilatkozta Luc Argand, a Geneva International Motor Show elnöke, és ez azért is jó hír, mert a tavaly novemberi tokiói szalonon mindössze három európai márka, a rétegmodelleket gyártó Lotus, a Caterham és az Alpina bérelt területet. Ezt megelőzően pedig az elmúlt év januárjában megrendezett detroiti szalonról maradt távol a Ferrari, a Land Rover, a Mitsubishi, a Nissan, a Suzuki, a Porsche és a Rolls-Royce. 

Ha tehát most minden nagy márka jelen lesz Genfben, az nem csupán azt jelenti, hogy jó bevétele lesz a szervezőknek a 78 ezer négyzetméteres kiállítási terület bérbe adásával, hanem talán azt is, hogy a negatív piaci prognózisok ellenére az autógyártók megértették: kiállítani drága, de még drágább távol maradni.

Az alábbiakban a "mintegy száz" premiermodell közül csak néhányat mutatunk be, amelyek közös tulajdonsága az elektromos hajtáslánc.

Az Opel Ampera első komoly útja az Adam Opel AG rüsselsheimi gyárából a genfi autószalonra vezet. A megnövelt hatótávú villanyautó (E-REV – Extended-Range Electric Vehicle) a 16 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátor által táplált villanymotorjával indul neki a 600 kilométeres útnak. Amikor 60 kilométer megtétele után lemerül az akkumulátor, beindul az Ampera fedélzeti benzinmotorja, hogy az út hátralevő részében áramot fejlesszen a kerekek hajtására.

A kocsi sorozatgyártása a tervek szerint ugyan csupán a jövő év végén kezdődik meg, de az Opel addig is csigázni kívánja az érdeklődést, ezért vasárnaptól az Ampera útját az interneten is lehet követni. Ugyanez az E-REV elektromos hajtás a lelke az Opel sportos tanulmányautójának, a 4,7 méter hosszú Flextreme GT/E Conceptnek is.

A szalonon lesz az európai premierje a Nissan LEAF elektromos autónak. A 444 centiméter hosszú, 177 széles és 155 magas kocsi maximális sebessége 140 kilométer, és 160 kilométert tehet meg egy feltöltéssel. A Nissan arra büszke, hogy a 48 modulból álló laminált lítium-ion akkumulátor 30 perc alatt feltölthető teljes kapacitásának 80 százalékáig.

A Toyota Genfben leplezi le a nyáron piacra lépő hibrid Aurist, és végre látható lesz a márka hibrid sikermodelljének, a Priusnak hálózatról tölthető változata is.

Az első genfi szalont 1905-ben tartották, és akkor még a belsőégésű motoros autók mellett gőzhajtású járműveket is bemutattak. Akkor a francia Clément számított világújdonságnak. Most pedig a Lotus Evora 414E Hybrid. A 408 lóerős sportkocsi csak elektromos hajtással 56 kilométer tehet meg, míg hibridhajtással körülbelül ötszázat.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek