Most viszont az a hír, hogy minden jelentős márka kiállít. Legalább is ezt nyilatkozta Luc Argand, a Geneva International Motor Show elnöke, és ez azért is jó hír, mert a tavaly novemberi tokiói szalonon mindössze három európai márka, a rétegmodelleket gyártó Lotus, a Caterham és az Alpina bérelt területet. Ezt megelőzően pedig az elmúlt év januárjában megrendezett detroiti szalonról maradt távol a Ferrari, a Land Rover, a Mitsubishi, a Nissan, a Suzuki, a Porsche és a Rolls-Royce.
Ha tehát most minden nagy márka jelen lesz Genfben, az nem csupán azt jelenti, hogy jó bevétele lesz a szervezőknek a 78 ezer négyzetméteres kiállítási terület bérbe adásával, hanem talán azt is, hogy a negatív piaci prognózisok ellenére az autógyártók megértették: kiállítani drága, de még drágább távol maradni.
Az alábbiakban a "mintegy száz" premiermodell közül csak néhányat mutatunk be, amelyek közös tulajdonsága az elektromos hajtáslánc.
Az Opel Ampera első komoly útja az Adam Opel AG rüsselsheimi gyárából a genfi autószalonra vezet. A megnövelt hatótávú villanyautó (E-REV – Extended-Range Electric Vehicle) a 16 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátor által táplált villanymotorjával indul neki a 600 kilométeres útnak. Amikor 60 kilométer megtétele után lemerül az akkumulátor, beindul az Ampera fedélzeti benzinmotorja, hogy az út hátralevő részében áramot fejlesszen a kerekek hajtására.
A kocsi sorozatgyártása a tervek szerint ugyan csupán a jövő év végén kezdődik meg, de az Opel addig is csigázni kívánja az érdeklődést, ezért vasárnaptól az Ampera útját az interneten is lehet követni. Ugyanez az E-REV elektromos hajtás a lelke az Opel sportos tanulmányautójának, a 4,7 méter hosszú Flextreme GT/E Conceptnek is.
A szalonon lesz az európai premierje a Nissan LEAF elektromos autónak. A 444 centiméter hosszú, 177 széles és 155 magas kocsi maximális sebessége 140 kilométer, és 160 kilométert tehet meg egy feltöltéssel. A Nissan arra büszke, hogy a 48 modulból álló laminált lítium-ion akkumulátor 30 perc alatt feltölthető teljes kapacitásának 80 százalékáig.
A Toyota Genfben leplezi le a nyáron piacra lépő hibrid Aurist, és végre látható lesz a márka hibrid sikermodelljének, a Priusnak hálózatról tölthető változata is.
Az első genfi szalont 1905-ben tartották, és akkor még a belsőégésű motoros autók mellett gőzhajtású járműveket is bemutattak. Akkor a francia Clément számított világújdonságnak. Most pedig a Lotus Evora 414E Hybrid. A 408 lóerős sportkocsi csak elektromos hajtással 56 kilométer tehet meg, míg hibridhajtással körülbelül ötszázat.