BUX 42,896.59
+2.36%
BUMIX 3,980.35
+0.50%
CETOP20 1,992.63
+1.63%
OTP 10,775
+1.84%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+3.46%
+0.56%
+0.20%
ZWACK 17,450
-0.29%
0.00%
ANY 1,640
0.00%
RABA 1,165
0.00%
+3.56%
0.00%
0.00%
+0.46%
OPUS 194.2
+0.52%
+5.88%
-0.61%
0.00%
+5.87%
OTT1 149.2
0.00%
+3.05%
MOL 2,870
+1.27%
-0.75%
ALTEO 2,380
-0.42%
0.00%
+3.83%
EHEP 1,465
-10.94%
-0.70%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+2.11%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.48%
+0.37%
+3.45%
0.00%
-0.31%
+10.71%
GOPD 12,700
+40.80%
OXOTH 3,740
+1.08%
+0.45%
NAP 1,228
+0.16%
+22.22%
-0.96%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Ne dőljön be! - Az adathalászok legújabb módszerei

Az interneten barangoló fogyasztók és az online közösségek tagjai jelenleg a korábbinál jobban tudatában vannak a fenyegetéseknek – idézi az RSA 2010-es fogyasztói online biztonsági felmérésének eredményeit az IT business.

Tavaly a válaszadók 76 százaléka állította: tudja, hogy mit jelent az adathalászat és mekkora veszélyt rejt. Ez a szám 2007-hez képest megduplázódott. Bár a tudatosság növekedett, a válaszadók 89 százaléka állította: hogy még mindig meglehetősen aggódik az adathalászat miatt – írja a lap.

Az új fenyegetések persze új kockázatokat eredményeznek. Még mindig nagyon kevés figyelem vetül az olyan újfajta veszélyekre, mint a telefonos adathalászat („vishing”), illetve az sms-ben vagy szöveges üzenetek formájában indított adathalász-támadások („smishing”).

A válaszadóknak mindössze 25 százaléka van tisztában a vishing, 33 százaléka a smishing veszélyeivel. Ez komoly aggodalomra ad okot, mivel az ilyenfajta támadások gyakorisága gyorsan növekedett az elmúlt 12 hónapban.

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek