A lépés komoly kétségeket ébreszt a légiközlekedés európai konszolidációját illetően - írja a Financial Times.
Moszkva azt szeretné, hogy Bécs bizonyítsa be: az Austrian Airlights még mindig osztrák tulajdonú.
Az ügy hátterében a két ország közti úgynevezett kétoldalú légiszolgáltatási egyezmény áll. Ez a 3 500 egyezmény közül az egyik, amely szabályozza, hogy melyik légitársaság hová repülhet, és kinek a tulajdonában kell állnia.
Légitársasági fúziók esetén az új cég nem automatikusan kapja meg a régi cég jogait.
Az osztrák cégnél bíznak benne, hogy sikerül meggyőzniük az oroszokat, hogy az AA még mindig egy osztráák cég - legalábbi a kétoldalú egyezmény szempontjából.
Repülésügyi szakemberek szerint az eset azt mutatja, hogy liberalizálni kell a légiközlekedési szabályokat.
A Lufthansa nem kommentálta a történteket. Az Austrian Airlights részvényeinek 96,55 százalékát tulajdonló cégben 49,2 százaléknyi rész van egy osztrák székhelyű, de 100 százalékig Lufthansa tulajdonában levő leányvállalat birtokában. A maradék 50,2 százalék egy Ausztriába bejegyzett osztrák székhelyű magánalapítvány tulajdonában van.