BUX 38,644.57
-1.50%
BUMIX 3,853.23
+0.02%
CETOP20 1,945.79
-0.35%
OTP 8,530
-5.33%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.40%
+0.42%
ZWACK 17,450
+0.29%
0.00%
ANY 1,600
-0.62%
RABA 1,145
-1.72%
0.00%
-3.62%
-1.35%
+0.47%
0.00%
-5.14%
-1.90%
0.00%
-0.54%
OTT1 149.2
0.00%
-2.24%
MOL 2,560
+2.24%
+0.77%
ALTEO 2,270
+3.18%
0.00%
+1.87%
EHEP 1,545
-3.13%
0.00%
+0.79%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.35%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.16%
-7.46%
0.00%
+0.96%
NUTEX 10.85
+2.36%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,700
+9.79%
+4.53%
NAP 1,188
-1.49%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Továbbra is hullámvölgyben a magyarországi autópiac

Továbbra is zuhanórepülésben van az új személyautók és haszonjárművek hazai értékesítése. A JATO Dynamics friss forgalomba helyezési adatai szerint a személyautók és a kisha-szonjárművek eladásai ez év januárjában a tavalyi referenciaérték kevesebb mint felét érték el, csupán a 3,5 tonnásnál nagyobb haszonjárművek értékesítése csökkent ennél az ütemnél kisebb mértékben, mégpedig 37 százalékkal. Noha a személygépkocsi-márkák januári listáját a Ford vezeti a Volkswagen, a Skoda, az Opel, illetve a Toyota előtt, a legkapósabb modellnek a Skoda Octavia bizonyult. A kishaszonjármű-márkák népszerűségi sorrendjének élén a Ford, a Peugeot, a Volkswagen, illetve a FIAT áll.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) szerint az öt évvel ezelőtti 200 ezerrel szemben az idén legfeljebb 65 ezer személygépkocsi és 15 ezer kishaszonjármű forgalomba helyezése várható. Igaz, ez előrelépés lenne a tavalyi 61 141, illetve 10 711 darabhoz képest, de ahhoz kevés, hogy a kereskedők és a szervizek fellélegezzenek – véli Erdélyi Péter, az MGE társelnöke, kiemelve, hogy a magyar piac reális személyautó- és kishaszonjármű-felvevő képessége – válságmentes időkben – 120 és 140 ezer között van (a szakértők úgy látják, hogy ez a mennyiség két éven belül nem érhető el).

A piaci szereplők ugyanakkor arra számítanak, hogy az idén több kis- és közepes vállalkozás (kkv) vásárol személyautót és kishaszonjárművet. Egyrészt azért, mert a tavaly elhalasztott vásárlások miatt egyre időszerűbbé válik a csere. Másrészt a kkv-k megfontoltabb vásárlók, mint a magánszemélyek, és talán valamivel könynyebben jutnak hitelhez is. Vállalkozások például nemigen szálltak be a pénzügyi felügyelet által megszüntetett, nullaszázalékos önerővel, 120 havi részletre indított hitelkonstrukciókba, amelyek ezerszámra dőltek be. DK

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek