A Microsoft az Európai Bizottság döntésének eredményeképpen az európai Windows felhasználókat egy új tábla segítségével kéri fel arra, válasszanak a telepítendő böngészők közül. A cégnek azért kellett beiktatnia ezt a választási lehetőséget, mert az szerint az eddigi gyakorlat aránytalan versenyelőnyt biztosított az Internet Explorer számára.
A riválisok egy része elégedett a történtekkel. Bár az egész európai kontinensen csak májusban vezetik be a böngészőválasztó képernyőt, a Firefox gyártója szerint eddig 50 ezren töltötték le a szoftvert a Microsoft ablakán keresztül. Hasonlóan jó eredményről számolt be az Opera kommunikációs igazgatója is. Falguni Bhuta a News Factornak elmondta: a nagyobb európai országokban, például Belgiumban, Franciaországban, Spanyolországban és Lengyelországban háromszorosára növekedett a böngészőt letöltők száma.
Igaz, hogy a letöltések száma még korántsem jelenti azt, hogy az adott szoftvert valóban ennyien használják is. A Maxthon böngésző például 300 millió letöltéssel büszkélkedhet, de a mérések szerint kimutathatatlanul alacsony a tényleges felhasználók száma. Az Opera viszont abban bízik, hogy aki egyszer kipróbálja, többé nem mond le róla, ezt segítheti Bhuta szerint a Turbo opció is, amely állításuk szerint jelentősen gyorsítja a böngésző működését.
De nem minden szoftvergyártó elégedett a Microsofttal: az említett Maxhton mellett az Avant, a Slim, a Green és a Sleipnir gyártói is az Európai Bizottsághoz fordultak, mert termékeik csak akkor láthatóak a Microsoft ablakában, ha a felhasználó a lista végéig görget. A többek között az IBM-et, a Nokiát és az Oracle-t tömörítő Ecis érdekvédelmi szervezet pedig úgy látja, hogy a kötelező böngészőválasztást Európában túl is ki kellene terjeszteni.