BUX 42,991.25
-0.25%
BUMIX 3,819.25
+0.24%
CETOP20 1,820.32
0.00%
OTP 9,150
-0.72%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+0.87%
-2.67%
ZWACK 17,300
-0.29%
0.00%
ANY 1,535
-0.32%
RABA 1,145
-2.14%
0.00%
-0.92%
0.00%
-1.91%
OPUS 152.4
+0.40%
-1.25%
0.00%
0.00%
-0.99%
OTT1 149.2
0.00%
-1.35%
MOL 2,830
+0.71%
DELTA 38.95
+2.50%
ALTEO 3,010
+0.33%
0.00%
+0.11%
0.00%
0.00%
+2.83%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
-13.51%
0.00%
SunDell 46,000
+0.88%
0.00%
+0.83%
+2.60%
-5.19%
+0.75%
+0.90%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,280
0.00%
+0.47%
NAP 1,202
-2.28%
0.00%
-4.59%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A Mozilla és az Opera köszöni szépen a Microsoftnak

A Mozilla és az Opera gyártói közölték: máris megnövekedett az érdeklődés a két böngésző iránt annak hatására, hogy a Microsoft az európai felhasználók számára felkínálja a szabad szoftverválasztást.

A Microsoft az Európai Bizottság döntésének eredményeképpen az európai Windows felhasználókat egy új tábla segítségével kéri fel arra, válasszanak a telepítendő böngészők közül. A cégnek azért kellett beiktatnia ezt a választási lehetőséget, mert az Európai Unió szerint az eddigi gyakorlat aránytalan versenyelőnyt biztosított az Internet Explorer számára.

A riválisok egy része elégedett a történtekkel. Bár az egész európai kontinensen csak májusban vezetik be a böngészőválasztó képernyőt, a Firefox gyártója szerint eddig 50 ezren töltötték le a szoftvert a Microsoft ablakán keresztül. Hasonlóan jó eredményről számolt be az Opera kommunikációs igazgatója is. Falguni Bhuta a News Factornak elmondta: a nagyobb európai országokban, például Belgiumban, Franciaországban, Spanyolországban és Lengyelországban háromszorosára növekedett a böngészőt letöltők száma.

Igaz, hogy a letöltések száma még korántsem jelenti azt, hogy az adott szoftvert valóban ennyien használják is. A Maxthon böngésző például 300 millió letöltéssel büszkélkedhet, de a mérések szerint kimutathatatlanul alacsony a tényleges felhasználók száma. Az Opera viszont abban bízik, hogy aki egyszer kipróbálja, többé nem mond le róla, ezt segítheti Bhuta szerint a Turbo opció is, amely állításuk szerint jelentősen gyorsítja a böngésző működését.

De nem minden szoftvergyártó elégedett a Microsofttal: az említett Maxhton mellett az Avant, a Slim, a Green és a Sleipnir gyártói is az Európai Bizottsághoz fordultak, mert termékeik csak akkor láthatóak a Microsoft ablakában, ha a felhasználó a lista végéig görget. A többek között az IBM-et, a Nokiát és az Oracle-t tömörítő Ecis érdekvédelmi szervezet pedig úgy látja, hogy a kötelező böngészőválasztást Európában túl is ki kellene terjeszteni.

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek