Elhalasztott vásárlások
A legjobb – legkevésbé rossz – eladási eredményeket a háztartási kisgépek szegmensében mérte a GfK, emögött azonban a lapunk által megkérdezett kereskedők szerint már nem a takarékoskodás áll. Rohrböck András, az Euronics/Vöröskő Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: kereskedői tapasztalataik szerint „örökzöld sláger” a háztartási kisgépek forgalmazása, még akkor is, ha a legkapósabb termékek köre folyamatosan változik. A GfK mérése szerint például jelentősen visszaesett az ápoltsági termékek forgalma, ez azonban Rohrböck András szerint csak a nagyon jó bázishoz képest zuhanás: 2008-ban a hajkreppelő-hajegyenesítő volt a „sláger”, ahogy mostanság a főzéshez szükséges kellékek a legkelendőbbek. Ezeknek a termékeknek megvan a maguk életciklusa – mondja az ügyvezető igazgató –, az első nagy felfutásukat követően ennyi idővel várható az újbóli keletjük.
A képzettek figyelnek inkább az energiatakarékosságra
A GfK vizsgálata szerint új fogyasztói trend az energiatakarékos termékek iránti érdeklődés. Gyakorló kereskedők szerint egyelőre inkább a szállítók gondoskodnak a termékpaletta „kizöldüléséről”: az új termékek minden termékkategória esetében kevesebb áramot, a mosó- és mosogatógé-pek ráadásul kevesebb vizet fogyasztanak a korábbi termékgenerációknál. Rohrböck szerint fogyasztói csoportként nem a tehetősebbekre, inkább a képzettebb-tudatosabb vásárlókra jellemző az energiatakarékos attitűd.Ők azok, akik az interneten előzetesen összehasonlítják az árakat, sőt áruhitelt is hajlandók igénybe venni a drágább, ámde hosszú távon megtérülő termék megvásárlása érdekében.
Ők azok, akik az interneten előzetesen összehasonlítják az árakat, sőt áruhitelt is hajlandók igénybe venni a drágább, ámde hosszú távon megtérülő termék megvásárlása érdekében.-->


