Elkezdődött a legrangosabb autószalon - Galéria
A Genfi Autószalon idén nyolcvanadik alkalommal fogadja a legfontosabb autógyárakat. A show sztárjai között található a Nissan Juke terepjáró, az Alfa Romeo Giulietta és a Volvo S60 szedán. Az Audi három- és ötajtós verzióban is bemutatja az A1-et, ezzel kihívást üzenve a BMW Mini modelljeinek. Míg az Audi szokásától eltérően a kisautóra helyezi a hangsúlyt, addig a BMW éppen eddigi legnagyobb Minijét, a Countrymant mutatja be a szalonon. A négyajtós, összkerékhajtású típus a hatvanas évek sikermodelljének újraélesztése – jelenti az AP.
Ugyanakkor a kiállítóknak nehéz évbe kell szembenézniük, hiszen a gazdasági fellendülés ellenére az autóeladások több kulcsterületen csökkennek majd. Az autócsere programok befejezését követően a jól teljesítő olasz és német piacokon akár egy millióval kevesebb gépkocsi kelhet el idén. Sergio Marchionne, a FIAT vezére a tavalyi 2,15 millió helyett idén 1,7 millió jármű értékesítésére számít, míg egyes elemzők szerint Németországban idén csak 2,8 millió autó talál gazdára a tavalyi 3,8 millió helyett.
Az autógyártól számára szintén nagy kérdés, hogy az európai vásárlók hajlandóak-e a modern meghajtású autókra váltani. A kiállításon számtalan koncepció látható, de csak pár cég rendelkezik gyártásra kész benzin-elektromos vagy tisztán elektromos modellekkel. Ezek közé tartozik a Porsche Cayenne, a Honda CR-Z Coupé, a Nissan Leaf és a Toyota Auris.
Az idei szalonon minden jelentős márka kiállít. Legalább is ezt nyilatkozta Luc Argand, a Geneva International Motor Show elnöke, és ez azért is jó hír, mert a tavaly novemberi tokiói szalonon mindössze három európai márka, a rétegmodelleket gyártó Lotus, a Caterham és az Alpina bérelt területet. Ezt megelőzően pedig az elmúlt év januárjában megrendezett detroiti szalonról maradt távol a Ferrari, a Land Rover, a Mitsubishi, a Nissan, a Suzuki, a Porsche és a Rolls-Royce.
Ha tehát most minden nagy márka jelen lesz Genfben, az nem csupán azt jelenti, hogy jó bevétele lesz a szervezőknek a 78 ezer négyzetméteres kiállítási terület bérbe adásával, hanem talán azt is, hogy a negatív piaci prognózisok ellenére az autógyártók megértették: kiállítani drága, de még drágább távol maradni.


