BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Európában drágul a gumiabroncs

Több abroncsgyártó is emeli európai szállítói árait az alapanyagárak – különösen a nyersgumi – drágulása miatt. A Tyres & Accessories jelentése szerint április elsejétől a Bridgestone és a Pirelli, egy hónappal később pedig a Toyo szállítja 3-5 százalékkal magasabb áron termékeit a kereskedőknek. A szaklap megjegyzi ugyanakkor, hogy az áremelkedés mértéke piactól és abroncsmérettől függ.

A világ második legnagyobb természetes kaucsuktermelőjét, Indonéziát rossz időjárás sújtja, ezért a helyi termelői szövetség szerint mintegy 2 millió tonnára csökkenhet az idei termelés a tavalyi 2,4 millió tonnáról.

Indiában az anyag ára e hét elején csúcsot ért el, mindazonáltal India gumiabroncs-termelése 16 százalékkal, 79,2 millió darabra bővült az üzleti év januárban zárult első tíz hónapja alatt. Csak a teherautó-szegmens növekedése 14 százalékos volt, és elérte a 12,25 millió darabot.

Kínában is száguld az iparág annak köszönhetően, hogy tavaly az autópiac 46 százalékos növekedéssel elérte a 13,6 milliós darabszámot. Ebből 8,6 millió kínai 2009-ben vásárolta meg élete első autóját. Az idei évre a szakértők mintegy 10 százalékos növekedést prognosztizálnak, ez azt jelenti, hogy a piac 2010-ben elérheti a 15 millió darabot.

Így nem is csoda, hogy a gumiabroncsgyártók is élénkítik tevékenységüket. A Bridgestone gyárbővítéseket hajt végre Kínában, akárcsak a Yokohama, amelynek a gyára már évi ötmillió abroncs kibocsátására képes. A Michelin a közelmúltban jelentette be, hogy egymilliárd dollárt szán egy 2012-re elkészülő abroncsgyár építésére. DK

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.