Az AP elemzése szerint eddig legalább 89 csoportos per indult a Toyota ellen, ezek összesen 3 milliárd dolláros költséget jelenthetnek a cég számára. Ezek az eljárások nem tartalmazzák azokat a kártérítéseket, amelyeket a gázpedál beakadása miatti sérülések kapcsán követelnek a cégtől.
A csoportos eljárások keretében mintegy 6 millió Toyota tulajdonos áll elő követeléssel a céggel szemben, így ezek összességében nagyobb terhet jelenthetnek, mint az egy-egy alkalommal a sérülések miatt kifizetett kártérítések. Egy igazán nagyvonalú egyéni kártérítés mintegy 20 millió dollárt jelent, de a csoportos eljárásokban több millió autósnak ítélhetnek meg fejenként ezer dollárt. "Ha a Toyota helyében lennék, ezektől a perektől jobban tartanék" – mondta a hírügynökségnek a Pennsylvania Egyetem jogász professzora.
Az illetékes szövetségi bírók március 25-én döntenek arról, hogy a számtalan, egyenként akár több ezer autóst képviselő csoportos pereket egy eljárásba vonják-e. A pert indító autósok arra hivatkoznak, hogy a gépkocsik értéke jelentősen csökkent a visszahívási ügy miatt. bizonyítékként a Kelley Blue Book döntését hozzák fel, amely szerint az érintett Toyoták újraeladási ára átlag 3,5 százalékkal csökkent. Így egy Corolla eladási ára 300, egy Sequoiáé 700 dollárral csökkent.