BUX 41,473.45
-3.32%
BUMIX 3,899.47
-2.03%
CETOP20 1,970.31
-1.12%
OTP 10,290
-4.50%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.84%
-1.68%
-0.20%
ZWACK 17,050
-2.29%
0.00%
ANY 1,600
-2.44%
RABA 1,155
-0.86%
0.00%
0.00%
-9.88%
-0.46%
-5.25%
+25.00%
-0.37%
0.00%
-0.14%
OTT1 149.2
0.00%
-2.46%
MOL 2,716
-5.37%
-1.76%
ALTEO 2,350
-1.26%
0.00%
-2.52%
EHEP 1,515
+3.41%
+1.42%
-0.51%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
-0.95%
+1.90%
-2.57%
0.00%
0.00%
-0.93%
-2.42%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
-0.45%
NAP 1,172
-4.56%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Megújításra vár a balatoni flotta

A katasztrofális időjárás miatt rosszul indult a balatoni személyhajózási szezon. Az első két hónapban mintegy negyedével kevesebben utaztak a hajókon és a kompokon, mint tavaly április–májusban. Június első tíz napjában azonban már csak tízszázalékos volt az elmaradás.

A Balatoni Hajózási Zrt. (BH) tulajdonában lévő balatonboglári Sellő, a balatonszemesi Hattyú kempingben, valamint a siófoki Móló hotelben az előfoglalások a tavalyival azonos szinten vannak, ám ha beköszönt a rossz idő, a vendégek elmaradnak – mondta lapunknak Horváth Gyula vezérigazgató, hozzáfűzve, hogy a múlt havi emlékezetesen viharos hétvégén a Tihany–Szántód kompforgalom csupán három, a személyhajó-közlekedés pedig négy nap múlva indulhatott meg.

Nagy gondot jelent, hogy a társaság máig sem kapta meg a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségtől azt a mintegy 40 millió forintot, amely a balatonboglári vitorláskikötő bővítésére és az infrastruktúra fejlesztésére a 89 milliós állami támogatásból még járt volna. A közel 300 millióba került másfél éves fejlesztéssorozat nemrégiben zárult le.

A 22 balatoni önkormányzat tulajdonában lévő BH főbb üzletágai: a menetrend szerinti hajózás, a kompközlekedés, a rendezvényhajózás és a vitorláskikötők üzemeltetése. Gazdálkodásában egyre markánsabb szerep jut a cég tíz, kizárólag vitorlások számára fenntartott kikötőjének, mert jelentős bérmunkáktól esett el a vállalat – mondta Horváth Gyula. Korábban a téli hónapokban a flottát karbantartó hajójavító és -építő csapat nyáron halászhajókat javított és a vízi rendészet járműveit, de erre már tavaly sem került sor, és az idén sem változott a helyzet.

A szakemberek azonban nem maradtak munka nélkül. Egyrészt – közbeszerzési pályázat nyerteseként – a cég végzi a Dunántúli Regionális Vízművek Zrt. balatoni vízkiviteli műveinek (szivattyú- és csőrendszerek, jelzőbóják) karbantartását. Másrészt nemrégiben fejezték be a Siófok katamarán 35 millió forintba került teljes felújítását, és egy hét múlva hagyhatja el a sólyateret kilencmilliós rekonstrukció után az 1891-ben épült Kelén. A cég Sió vontatója pedig őszre készülhet el a teljes újjáépítés után.

A BH a négy komp és a 13 fős Calypso gyorshajó mellett már csak 25 személyhajót üzemeltet, miután a Boglár motoros műszaki engedélye lejárt. A mai helyzetben ugyanakkor nincs pénz arra, hogy a több éve tervezett flottafrissítést végrehajthassák.


További részletek

vg.hu/balatoni_hajozas

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek