Cégvilág

Az idén is egy igazi kisváros épül fel a Szigeten

Az utolsó munkálatok folynak Európa egyik legnagyobb fesztiválja, a hivatalosan jövő szerdán kezdődő Sziget helyszínén, az Óbudai-szigeten. Az idén is egy igazi kisváros épül fel itt: lesz ABC, bank, posta, vendéglátóhelyek, értékmegőrző, vizesblokkok.

Az építkezés 15 napig tartott, a rendezvényre mintegy 180 kamion hordott ki konténereket. Csak a technikára félmilliárd forintot költöttek a szervezők, ez a fesztivál körülbelül 2,7 milliárd forintos költségvetésének a második legnagyobb tétele.

A legtöbbet, majdnem másfél milliárd forintot a programokra fordították. Ebből a sztárfellépők gázsija cirka 990 millió forintot tesz ki, az egyéb programokra pedig 460 milliót fordítottak.

A rendezvény reklámozására az idén százmillió forintot költöttek belföldön, és mintegy 135 milliót külföldön. A fesztivál bevételi oldalának valamivel több mint 70 százalékát a jegyeladások teszik ki. Ezek a biztató kezdeti értékesítési adatok ellenére körülbelül 5-10 százalékos visszaesést mutatnak az eladott bérletek számában, a napijegyek értékesítése viszont a tavalyinál kedvezőbben alakul. Összességében véve azzal már elégedettek lennének, ha meg tudnák közelíteni a tavalyi 390 ezres látogatószámot.

Nem mindegy egyébként, hogy pénzügyileg milyen eredménnyel zár az idei Sziget, ezen is múlik, hogy összesen mennyi pénzért vásárolja meg, több részletben, az elkövetkező három évben a Sziget Kft. további 49 százalékát az eddig 26 százalékban tulajdonos, az Econet Nyrt.-hez tartozó Est Media Group.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

A témáról szóló jegyzet itt olvasható

Sziget bérlet jegy reklámozás fesztivál
Kapcsolódó cikkek