BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gondban a japán autógyártó cégek

Nehézségeket okoz az exportorientált japán gyártóknak az egyre erősödő jen, amely tegnap másfél évtizedes csúcson járt a dollárral szemben. „Ilyen körülmények között a japán gyártók számára nem éri meg a kisautókat a szigetországból az amerikai piacra exportálni” – jelentette ki Niimi Acusi, a Toyota globális termelésért felelős ügyvezető alelnöke, aki szerint az európai adósságválsággal kapcsolatos félelmek, illetve az amerikai gazdasági kilábalás lassulására utaló jelek növelik a keresletet a biztonságot nyújtó jen iránt. Minden japán autógyártó küzd az erős jen hatásával a Bloomberg közlése szerint, és mivel a kisautók esetében alacsonyabb a haszonkulcs, ezeket a típusokat sújtja leginkább az export versenyképességének csökkenése.

Bár a Toyotának Kanadában is van összeszerelő üzeme, az értékesített modellek többségét japán egységeiből exportálja az amerikai kontinensre. Ez mindaddig így lesz, amíg 2011 szeptemberében meg nem kezdi működését az amerikai Blue Springsben épített autógyár. Ennek kapcsán azonban a konszern még azt vizsgálja, hogy az olcsó Yarist vagy a népszerű Corolla modellt érdemes-e az amerikai kontinensen gyártani.

A hazai riválisok kisebb mértékben támaszkodnak a tengerentúli piacra, mint a piacvezető Toyota, de mind a Honda, mind a Nissan tett már lépéseket az exportgondok enyhítésére. Az ázsiai cégek közül jelenleg a Honda értékesít legnagyobb arányban amerikai gyártású saját modelleket az Egyesült Államokban. A harmadik legnagyobb japán autógyár, a Nissan már megkezdte a gyártókapacitások külföldre telepítését. March nevű modelljét Thaiföldön szerelik össze, és 2011-től már Mexikóban is készítik ezt a típust. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.