ABRONCSGYÁRTÁS. A Hankook dunaújvárosi gyára 2009 második felében a tervezettnél nagyobb mennyiséget termelt. A cég európai piaci terjeszkedésének motorjává kívánja fejleszteni a gyáregységet, míg Magyarországot a konszern – Lengyelország mellett – továbbra is a kelet-európai piac legfontosabb szereplőjének tekinti – derül ki a vállalat lapunknak eljuttatott közleményéből. A Hankook 2010-ben agresszív előretörést szeretne végrehajtani, a 2009-ben Európában eladott 21 millió gumiabroncshoz képest 15 százalékkal többet értékesítene, ezzel 5,5 százalékra emelve piaci részesedését az öreg kontinensen a jelenlegi 5 százalékról.
Világszinten a dél-koreai konszern 70 millió gumiabroncsot értékesített, így a 2009-es eredményei alapján továbbra is tartja hetedik helyét az abroncsgyártók között. A dél-koreai konszern a tavalyi évben 15 százalékkal növelte értékesítéseit, több mint 5 ezer milliárd vonra, míg üzemi eredménye 197 százalékkal növekedett az előző évhez képest, 620,2 milliárd vonra. A koreai gyártó a Világgazdaságnak eljuttatott véleménye szerint az értékesítés, illetve az üzemi eredmény növekedésének tekintetében a legjobb eredményeket érték el a szektor szereplői közül. A konszern nettó eredménye is kiugró mértékben, 1213 százalékkal növekedett, 375, 6 milliárd vonra.
Európában a Hankook az autókereslet 20 százalékos csökkenésével szembesült tavaly, ennek következtében az abroncsok iránti igény összesen 9 százalékkal csökkent. Ennek ellenére a kontinensen a gyártó 33 százalékkal, több mint 700 millió euróra emelte az autóra szerelt abroncsok eladásait, míg a csereabroncsok értékesítései 11 százalékkal emelkedtek. A konszern a gyengének induló 2009-es évet a koreai, valamint a kínai piacra koncentrált terjeszkedéssel javította fel. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.