Az Audi Hungaria nem kommentálja a gyárbővítéssel kapcsolatos híreket. A Handelsblatt után tegnap az Automobilwoche adott hírt arról, hogy a cég duplájára növeli a győri gyáregység területét, s az utóbbi szerint az új területen igazi autógyár létesül. Eddig ugyanis a Volkswagen konszern számára készülő milliónyi motor mellett a cég járműgyárában az Ingolstadtból érkező egységekből – és a helyben készülő motorokból – csupán összeszerelték a sportkocsikat.
Hírek szerint 174-ről 369 hektárra bővült az Audi Hungaria tulajdonában lévő telkek területe, ez lehetővé teszi az évek óta tervezett nagyberuházást.
Lehetséges, hogy ennek most jött el az ideje, ám ismert az is, hogy az Audi AG sosem hagyott fel győri leányvállalata fejlesztésével. Ezt támasztja alá, hogy a tavalyi első félévi közel 20 milliárddal szemben az idén 25 milliárd forintot fordítottak fejlesztésekre. Márciusban kezdte meg a munkát a 22 fővel indult kísérleti motorgyártó központ, amely a jövőben az anyacég fejlesztési részlegének megbízásából gyárt erőforrásokat. Az Audi Hungaria stabil helyzetét mutatja az is, hogy június végén az egy évvel korábbinál százzal többen, 5694-en dolgoztak az üzemekben. Noha 2009-ben 27 százalékkal kevesebb, 1,384 millió motort gyártott a cég a tavalyelőtti mennyiségnél, és a 32 603 kiszállított sportkocsi 45 százalékkal volt kevesebb, mint 2008-ban, már az idei első negyedévben jelentősen bővült mindkét termékkör kibocsátása. Június végéig pedig 32 százalékkal több, összesen 877 ezer motort gyártott az Audi Hungaria, mint egy esztendővel korábban. Emellett negyedével bővült a járműgyár teljesítménye is.
A termelési mennyiség növekedése az árbevételben is tükröződik, hiszen a tavalyi első féléves 490 milliárddal szemben most 681 milliárd forintra rúgott a forgalom. DK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.