„Meglehetősen sikeresnek bizonyult a Magyar Nyomdatermék védjegy használatára irányuló kezdeményezés, amelyet 2009 májusában hirdetett meg a Nyomda- és Papíripari Szövetség” – mondta a Világgazdaságnak Peller Katalin, a szövetség főtitkára. Hozzátette: számításaik szerint – bevezetése óta – eddig mintegy tízmillió kiadványon szerepelt a nemzetiszínű logó, és a továbbiakban is arra törekednek, hogy a védjegy minél több hazai nyomdában készült termékre kerülhessen fel.
A szövetség azzal szeretne rangot adni a védjegynek, hogy nem osztogatja a használati jogosultságot, hanem azt a nyomdák a megrendelőkön keresztül térítés nélkül kérvényezhetik. Ez egyfajta minőséggarancia a fogyasztók számára, amely – a kiadó jóváhagyásával – csakis a legjobb termékekre kerülhet rá. Az ágazat védelmében a szövetség olyan rendszert épített ki, amely kizárja a védjegy hamisítását, és egyúttal garantálja, hogy azt valóban csak az arra jogosultak tüntethessék fel a termékeiken.
A főtitkár elmondása szerint a védjegy használatára azért van szükség, mert Európában egyre aggasztóbb méreteket ölt a távol-keleti késztermékimport – ez Magyarországon sincs másképp. „Elég, ha belegondolunk, hogy a hazai textilipar szinte megszűnt az olcsó és kevésbé jó minőségű kínai, indonéz és egyéb késztermékek importja következtében. A hazai nyomdai ágazatban is fennáll a veszélye annak, hogy az egyre növekvő távol-keleti könyvimport megfojtja a magyar ipart. Ezért a szövetség és a
kezdeményezéshez csatlakozó nyomdák a Magyar Nyomdatermék védjegy segítségével – a minőségi hazai nyomda- és papíripari termékek védelme érdekében – a vásárlókat a tudatos választás felé próbálják orientálni” – mondta Peller Katalin.
A védjegy használatának előnyei elsősorban a nyomdáknál jelentkeznek, hiszen a logó egyfajta marketingeszköz, amely a cég kiválóságát, minőségi munkáját tanúsítja azzal, hogy a megrendelő hozzájárul, hogy rákerüljön a termékére.
„A Magyar Nyomdatermék védjegyet a kiadók többsége kedvezően fogadta” – mondta a Világgazdaságnak Kovács János, a kezdeményezéshez elsőként csatlakozó Dürer Nyomda ügyvezető igazgatója. Hozzátette: a védjegy sikerességét bizonyítja az a tény, hogy az idén csak a Dürerben közel hétszázezer kiadványon tüntették fel. A nyomda igazgatója szerint a védjegy a fogyasztó számára garantálja, hogy a gyártó a tőle elvárható legmagasabb minőségben, tudása legjavát adva készítette el a terméket, valamint, hogy a cég a jogszabályok és az üzleti életben szokásos magatartási előírások szerint működik.
Alig több mint egy év alatt a szövetség 81 tagja közül hét nyomda csatlakozott a védjegyhasználati kezdeményezéshez, ez arányaiban nem magas érték, azonban ezek a cégek a hazai nyomdaipar élvonalába tartoznak. Peller Katalin szerint a potenciális csatlakozó nyomdák szempontjából nagyon fontos, hogy a Magyar Nyomdatermék védjegy a jövőben is kellő publicitást kapjon.
„Mint ismeretes, a parlament az őszi ülésszakában foglalkozik majd a hungarikumokkal. A szövetség felajánlotta segítségét az erre vonatkozó jogszabálytervezet kidolgozásában, hiszen ez idő alatt a magyar termékeket képviselő védjegyeket is összegyűjtenék, és kívánatos lenne, ha a Magyar Nyomdatermék védjegy is bekerülne a hungarikumok közé” – mondta a szövetség főtitkára. Megjegyezte: nem hallott még olyan típusú kezdeményezésről, amely egy nemzeti ipari ágazat védelmére irányulna, ugyanakkor a skandináv országokban bizonyos nyomdaipari termékeken található egy környezetvédelmi logó, amely a Magyar Nyomdatermék védjegyhez hasonló célokat szolgál, hiszen tudatos vásárlásra ösztönzi a fogyasztókat.
Dürer Nyomda Kft.
Alföldi Nyomda Zrt.
Prospektus Nyomda Kft.
Cerberus Kft.
Pirehab Kht.
Pauker Nyomdaipari Kft.
Offset és Játékkártya Nyomda Zrt.
Forrás: Nyomda- és Papíripari Szövetség
Dürer Nyomda Kft.
Alföldi Nyomda Zrt.
Prospektus Nyomda Kft.
Cerberus Kft.
Pirehab Kht.
Pauker Nyomdaipari Kft.
Offset és Játékkártya Nyomda Zrt.
Forrás: Nyomda- és Papíripari Szövetség
-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.