A Nissan Kínában bővít, de nem kér a GM-ből
A Nissan a korábbi 1 milliós számról emelte 1,2 millió darabra a tervet. A vállalat arra törekszik, hogy a világ legnagyobb autópiacának számító Kínában a piaci részesedése 10 százalékot tegyen ki a jelenlegi 6 százalék helyett. Az idei év első nyolc hónapjában a cég már 660 ezer autót értékesített Kínában és jelenleg a Toyotát lekörözve a legnépszerűbb japán márka a kommunista országban.
Carlos Ghosn, a Nissan vezérigazgatója úgy látja, a Dongfenggel és a Zhengzhou Nissannal együttműködve jelentősen tovább növelhető a vállalat részesedése. A Nissan bővíti két kínai gyárát, ezzel meglovagolva a kicsi, takarékos autók iránti keresletet. A kapacitásnöveléssel kapcsolatos sajtótájékoztatón a vezér a Reuters kérdésére válaszolva leszögezte, hogy a Nissan nem érdekelt a General Motors tőzsdére lépésében. Korábban felmerültek értesülések, melyek szerint a Renault-Nissan részesedést vásárolna az amerikai riválisból.


