BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Válságban a szállítás - Bajban a magyar árufuvarozók

A használatarányos útdíjból 2020-ra 200 milliárd forint bevételre számítanak

Bajban vannak a hazai, jórészt magyar tulajdonú árufuvarozó társaságok a nagy adóteher, a rossz működési feltételek és a válság miatt lecsökkent bevételeik miatt. A vasúti és a közúti hálózat állapota romlik, a gyengülő minőségű közösségi személyszállítás pedig a magánautózás terjedését segíti.
A folyamat megfordítását célzó közlekedéspolitikai koncepció már készül a szakminisztériumban, de sok még a nyitott kérdés. Például nem dőlt el, hogy az eddigi ütemben kell-e folytatni az autópálya-építéseket, vagy inkább a karbantartásra kell összpontosítani a figyelmet, ahogyan a vasútnál is.

Az viszont már biztos, hogy a közúti közlekedésben bevezetik a sok éve halogatott használatarányos útdíjat, ez kezdetben évi 40-50 milliárd forintot, 2020-ra akár 200 milliárdot is hozhat az államkasszába. Megújul a vasúti pályahasználathoz való hozzáférés tarifája is, és érdemes lehet vízi szállítási útvonalainkat is fejleszteni. A vasúti személyszállításban az elővárosi és az IC-forgalom fejlesztésén lesz a hangsúly, az áruszállításban pedig a működési környezet javításán.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.