Cégvilág

A pénztárcánk után a barátainknak hiszünk leginkább

Egészségmegőrző vagy szépségápolási termékek vásárlásánál a legtöbb ember döntésében a fogyasztói ár mellett egy-egy márka kedveltsége játssza a legnagyobb szerepet.

Utána a barátok ajánlása következik a fontossági sorrendben. Mindebben a magyar fogyasztók hasonlítanak az európai átlaghoz. Többek között ezt tárta fel a Nielsen piackutató vállalat 55 országban, köztük hazánkban végzett nemzetközi felmérése.

Ahogyan világszerte, úgy az emberek Magyarországon is egyre több pénzt költenek testápolást és wellnesst szolgáló termékekre, a válságos időszakban is. Hazánkban idén január-augusztus során a kiskereskedelem bevétele nőtt például tusfürdőből, fogkrémből, hajfestékből és más hasonló árucikkekből, amelyek az egészség és szépség körébe tartoznak.

Ezeknél a termékeknél a vásárlási döntéseket a fogyasztói ár befolyásolja mind földrészünk átlagában, mind hazánkban a válaszadók egyaránt 70 százalékánál. A magyarok körében ezután a márka kedveltsége következik (65 százalék), majd barátok ajánlása (47), termékminta (45), partnerük véleménye (44), valamint a termék tulajdonságai, ígérete (31), Interneten beszerzett információk (27), továbbá magazinokban megjelenő ismertető cikkek (13).

Magyarországon leggyakoribb beszerzési hely a szupermarket és patika/drogéria/vegyiáru szaküzlet. A megkérdezettek 65, illetve 47 százaléka nevezte meg őket, mint ahol az egészségmegőrzést és szépségápolást szolgáló termékeket vásárolni szoktak. Utánuk a speciális boltok következnek 30, majd az Internet 10 százalékos említéssel. Az arányok nagyjából ugyanolyanok, mint az európai átlag.

A felmérés kiterjedt arra is, hogy a tömegáru értékesítése mennyire lehet sikeres ezekben a termékimázstól, emberi hiúságtól függő kategóriákban, a drágább, prémium márkák mellett. „A tömegáru ugyanolyan jó, mint a drágább prémium termék”. Ezzel az állítással többé-kevésbé egyetért a magyar válaszadók 92 százaléka hajápolási cikkeknél, 89 százaléka bőrápolási termékeknél, 87 pedig kozmetikumoknál. Az európai átlag szintén magas, és 80-84 százalék között mozog mindhárom kategóriánál.

Egészségmegőrző szupermarket Nielsen drogéria szépségápolás hajápolás patika termékimázs
Kapcsolódó cikkek