Itt az új Swift - A legkelendőbb márkák és modellek itthon
Szeptemberben a modellek versenyét a Ford Focus nyerte meg az Opel Astra és a Skoda Octavia előtt. A Carinfo elemzése megjegyzi ugyanakkor, hogy az elmúlt hónapban a flottaeladások közül a legnagyobb tétel éppen a Focus 167 darabos flottája volt. Amíg ugyanis tavaly előtt a személyautók 39 százaléka került vállalkozások tulajdonába, addig az elmúlt évben 50-50 százalékos volt a megoszlás, mára pedig a céges, illetve flottaeladások aránya meghaladta a 60 százalékot.
A háromnegyedéves összesítés szerint a márkák sorrendjében a Suzuki – amely a legutóbbi időkig megingathatatlanul vezette a piacot – már csupán a hetedik. Úgyhogy éppen jókor jön az esztergomi cégnek, hogy csütörtökön, a Párizsi Autószalon első sajtónapján bemutatkozott harmadik generációs Swift ma már megérkezett a márkakereskedőkhöz. A 3 ajtós 1,2 literes benzines alapváltozat ára 3,157 millió forint. Az 5 ajtós ugyezzel a motorral de már GLX kivitelben 3,699 millióba kerül.
Kilenc hónap alatt 3270-ről 2080-ra esett a motorkerékpár kereskedelem teljesítménye, azonban ezen a területen még folytatódik a piacszűkülés – állapítja meg a Carinfo kimutatása. A Honda megőrizte a vezető helyét 803 darabos eladásával, majd a Suzuki (342), a Yamaha (213) a BMW (153) és a Kawasaki (144) következik. Érdekes ugyanakkor, hogy csupán eggyel kevesebb BMW talált gazdára, mint a tavalyi háromnegyed évben, és a Kawasaki visszaesése is csak 13 darabos volt. A Honda 17 százalékos forgalomcsökkenése sem számít magasnak, a Suzuki 63 és a Yamaha 46 százalékához képest.
A szakma pedig a forgalom ilyen mértékű esését csak a legnagyobb nehézségek árán tudja átvészelni. A másfél éve tartó zuhanórepülés több mint 300 autószalon-szakszerviz megszűnéséhez és a tulajdonosi kör harmadának csődjéhez vezetett. Az autókereskedőket-szervizeket az országos átlagnál nagyobb mértékben sújtják a csődök. Csak a szerencsén múlt, hogy a válság kit milyen hitelállománnyal talált el.
Ha a vállalkozás devizaalapú forgóeszköz- és beruházási hitellel dolgozott, a fogyasztás megtorpanása nem hagyott lehetőséget a talpon maradásra. A vállalkozók a tragikusan alacsony forgalomból nem tudták egyszerre üzemeltetni a vállalkozást és törleszteni a beruházási hitelt. Így sok az üres szalon, amelyre vevőt keresnek. A Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) például 320 tagvállalattal indult, de ma már kevesebb mint 200 tagja van.


