A napi termelés növelésére azért is szükség volt, mert május óta a Volkswagen csoporthoz tartozó márkák összes gyárába szállíthat abroncsokat a rácalmási gyár. Európa legnagyobb autógyártó csoportja februárban végezte el az átfogó minősítést a magyarországi üzemben, amely eddig csupán a VW Transportereket kibocsátó hannoveri haszonjárműgyárba, valamint a csehországi Nosovicében lévő Hyundai-gyárnak szállított. A VW-auditálás azért is fontos a Hankooknak, mert egy-egy koreai vagy kínai szállítmány útja az európai megrendelőig akár 45 napig is tarthat.
„A téli gumiabroncsok iránti keresletnövekedés és a kialakult termékhiány következtében az új gyáregység jelenleg a téli és a négy évszakos abroncsok gyártására fókuszál – nyilatkozta Sang Il Lee, a Hankook Tire Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója, kiemelve, hogy a gyáregységet a legmodernebb technológiával szerelik fel, ez lehetővé teszi a nagy teljesítményű (UHP), valamint a defekttűrő abroncsok termelését is, amelyek gyártásában kiemelt szerepet kap a vállalat, amely később kelet felé is szállíthat.
Az anyacég a szeptemberi moszkvai autószalonon jelentette be: év végére megkétszerezi 29 oroszországi és a FÁK-országokban lévő kereskedőhálózatát, hogy eladásait is megduplázza a térségben. A Hankook az említett piacokon tavaly közel 1,3 millió abroncsot értékesített.
A koreai világcég már a kezdetektől készült a 2007 nyarától termelő Hankook Tire Magyarország Kft. kapacitásának 230 millió euróba kerülő bővítésére, 550 millió euróra emelve a magyar leányvállalatra költött összértéket. Igaz, a gazdasági és pénzügyi világválság hatására úgy döntött a Hankook, hogy a magyarországi gyárbővítést nem kezdi meg az eredetileg tervezett időpontban, 2009 elején, hanem csupán egy évvel később. Ám az európai piaci igények növekedése és a koreai, valamint a kínai gyárak távolsága miatt ezt a tervet is kénytelenek voltak módosítani, és már az elmúlt év szeptemberében megkezdték az építkezést.
A világ vezető gumiabroncsgyártói közül a Hankook az egyetlen, amelynek nem csökkent a forgalma az elmúlt évben. Sőt, a termelőkapacitás-bővítés nem tud lépést tartani a megrendelések növekedési tempójával. Ezért kellett előre hozni a rácalmási gyár bővítését, és ezért készülnek a hatodik termelőüzem építésére, ezúttal Ázsiában. A rendelésállomány folyamatos emelkedése alapján a Hankook Tire azt tervezi, hogy 2015-re a Sumitomo és a Pirelli csoportot megelőzve a világ ötödik legnagyobb abroncsgyártójává lép elő. Ehhez azonban az kell, hogy 100 millióra emelkedjen a jelenlegi 78 millió darabos éves termelőkapacitás, ezt a 2-2 koreai és kínai, valamint a magyar gyár biztosítja.
A rácalmási gyárbővítés révén a 107 ezer négyzetméteres beépítettség 165 ezer négyzetméterre emelkedett, miután az új üzem egybeépült a régivel. Az új egységben az alapanyag-keverő üzem mellett helyet kap a félkésztermék-gyártás, az abroncsgyártó gépsor, a vulkanizálóüzem, és kibővül a minőség-ellenőrzés, valamint a készáruraktár is. A második gyáregység teljes felfutása eredményeként pedig – jövő nyártól – eléri az évi 12 millió darabot a társaság ötmilliós abroncsgyártó kapacitása.
Ezzel párhuzamosan az alkalmazottak száma a jelenlegi 1300-ról 1900 fölé emelkedik. A szükséges munkaerő biztosítása érdekében a cég a Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskolával és a munkaügyi központokkal együttműködve 500 órás abroncsgyártó szakképzést indított tavaly a regisztrált munkanélküliek számára.
A létszámbővítési tervek kapcsán a cég – amely eredetileg csupán 1500 fős gyártóbázis kiépítését tervezte Magyarországon – a jövő év elejére 500 személyes munkásszállót épít. A 30 négyzetméteres, kétszemélyes, fürdővel és teakonyhával ellátott apartmanokba a cég elsőként azt a 300 dolgozót költözteti be, akik számára a dunaújvárosi főiskola kollégiumában bérel szállást.
-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.