BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megújult és kibővült a Telemátrix

A mobil- és vezetékes flottát kezelő szolgáltatás mostantól egy webes felületen, egy jelszóval érhető el

A kis- és középvállalkozásoknak is érdemes a technológia fejlődéséből adódó új lehetőségekkel élni, például munkafolyamataik megszervezésénél – mondta lapunknak a Magyar Telekom vállalati szolgáltatások üzletága hang- és IT-portfólió termékmenedzsment-osztályának vezetője. Horovitz Krisztián arra hívta fel a figyelmet, hogy a napi munkavégzés eszközévé vált mobiltelefon már nemcsak egy telekommunikációs eszköz a cégek számára, hanem minden egyes tevékenységben meghatározó szerepet is játszhat.

A T-Systems 2010. szeptember 26-tól megújult Telemátrix szolgáltatása tovább egyszerűsítette a vállalati vezetékes- és mobiltelefon-költségek nyomon követését és a céges mobilflotta menedzselését. A már 2004 óta meglévő Telemátrix megújult és a My T-Systems online önkiszolgáló portálon belül egyszerűen használható. Ez a szolgáltatás is a My T-Systems felületről vehető igénybe az olyanokkal együtt, mint a Virtualoso – ahol szoftvereket és frissítéseket lehet letölteni – vagy a chat. Itt található az EasyLine is, ahol vezetékes hang- és adatszolgáltatással kapcsolatos ügyeket lehet intézni, vagy a Webshop, ahol telekommunikációs és informatikai szolgáltatásokat lehet megrendelni, valamint mobilkészülékeket, notebookokat, tartozékokat lehet vásárolni.

A felsorolt szolgáltatások közül a legkomolyabb múlttal rendelkező Telemátrixnak van a legtöbb ügyfele. „A szolgáltatással olyan mobilflotta-kezelés valósítható meg, ahol a cégek hatékonyan tudják kontrollálni költségeiket” – hangsúlyozta Horovitz Krisztián. A megújulásra a vezetékes- és a mobilüzletág integrációja révén volt szükség. Egyszerűsítették a kezelői felületet, addicionális szolgáltatásokkal fejlesztették tovább, a korábban külön álló elektronikus forgalmi tájékoztatóval hangolták össze. A Telemátrixszal korábban is be lehetett állítani a vállalatok egyes szervezeteinek, csoportjainak különböző hívásszokásait és szabályait a kimenő, bejövő hívások szűréseire vagy magánszámláira vonatkozóan. A számlainformáció azonban külön felületen volt elérhető. „Az is újdonság, hogy már nemcsak a mobil-, hanem a vezetékes telefonok számlainformációit is biztosítjuk az ügyfeleknek, így minden telekommunikációs költést egy helyen lehet ellenőrizni” – hangoztatta az osztályvezető.

A mobilhívásokra egy olyan költségelemzési modul is elérhető lett, amely alapján különböző statisztikákat lehet lehívni, és akár grafikonokat is lehet készíteni. A számlán szereplő összes adattípus felhasználható a statisztika előállításához. S a csoportokon belül az egyes SIM kártyákra is lehet statisztikákat készíteni. Ez a döntéstámogatási modul segíthet a különböző beállításoknál a cégek számára.

„A My T-Systems-felületen a Telemátrix terveink szerint november 20-tól együtt kezelhető az online önkiszolgáló ügyfélszolgálattal” – emelte ki Horovitz Krisztián. Az ügyfél ezen keresztül SIM-szintű beállításokat tud majd végezni, például mobilinternet-szolgáltatást aktiválhat egyetlen klikkeléssel anélkül, hogy kapcsolatba kellene lépnie valakivel.

A több, rendkívül bonyolult háttérrendszerrel ellátott My T-Systems-felület és -szolgáltatás egységesítése óriási előrelépés, az idén ez volt a legnagyobb fejlesztés a T-Systemsnél, hogy az a lehető legegyszerűbb formában, egyetlen jelszóval elérhetően kerüljön az ügyfél elé. „Magyarországon ilyen szintű szolgáltatást csak vállalatunk tud nyújtani” – hangoztatta az osztályvezető. Piackutatást végeztek az ügyfeleiknél, és ezek alapján alakították ki a My T-Systems felületét.

A kkv-k a legszenzitívebbek a mobilflottaköltségekre, a Telemátrix szolgáltatással olcsón és hatékonyan tudják kontrollálni egy vállalati adminisztrátoron keresztül is a kiadásokat. Külön beállítható a hívásszokások alapján, hogy a cégnél a pénzügyes, a saleses vagy az ügyfélszolgálatos csoport milyen kimenő és bejövő hívásokat indíthat és fogadhat, mit engedélyezzenek, melyik körzetet hívják kedvezményesen. Kiépíthető egy jogosultságkezelő rendszer is, meghatározhatják, ki milyen beállításokat módosíthat a SIM kártyákon. „A kkv-szektorban van a legkevesebb munkaerő az adminisztrációra, így a szolgáltatás ezen a terhen is könnyít” – mondta Horovitz Krisztián.

Sofőröknek letiltva az SMS

Több fuvarozó cégnél csak bizonyos telefonszámokra korlátozzák a kimenő hívásokat. Ez elsősorban nem anyagi okok miatt van így, az egész nap az autóban lévő sofőrök sokszor nem voltak elérhetők, így előfordult, hogy nem lehetett őket értesíteni az esetleges fuvarváltozásokról. Egyes cégeknél a gépkocsivezetők számára az SMS-funkciót tiltották meg, hogy vezetés közben ne babrálják a telefonjaikat, védve az árut és a közlekedés biztonságát.

Ügynöki hálózatoknál a teljes cégcsoporton belül kedvezményes tarifákkal hívhatják egymást az alkalmazottak, de a kimenő telefonokat úgy korlátozhatják, hogy csak egymást vagy a kereskedelmi partnereket tudják elérni.



Ügynöki hálózatoknál a teljes cégcsoporton belül kedvezményes tarifákkal hívhatják egymást az alkalmazottak, de a kimenő telefonokat úgy korlátozhatják, hogy csak egymást vagy a kereskedelmi partnereket tudják elérni. Beállítás havi díjért A Telemátrix szolgáltatásban most már egy minimális – SIM kártyánként pár száz forintos – havi díjért bármennyi beállítás elvégezhető. Korábban minden egyes beállítás külön pénzbe került.

A kkv-knak átlagosan 15-20 SIM kártyából áll a mobilflottájuk, így igen csekély fix díjért cserébe óriási összegeket spórolhatnak meg a bármikor és bármennyiszer elvégezhető beállításokkal.-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.