BUX 39,707.19
0.00%
BUMIX 3,780.03
0.00%
CETOP20 1,793.99
0.00%
OTP 8,534
0.00%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
ZWACK 18,500
0.00%
0.00%
ANY 1,565
0.00%
RABA 1,125
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,950
0.00%
0.00%
ALTEO 2,410
0.00%
0.00%
0.00%
EHEP 1,050
0.00%
0.00%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
0.00%
NAP 1,240
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Oroszországban is gyártana a Rába

Piacot venne egy uniós alkatrész-beszállító felvásárlásával a győri cég – A fejlesztőközpont megduplázza kapacitását

Noha a FÁK-országokban az átlagosnál nagyobb a kockázat, a 2015-ig szóló stratégiai terv egy oroszországi gyártóbázis létrehozását is tartalmazza, valamint – piacvásárlási céllal – egy alacsony kockázatú, kisebb európai uniós üzem megvétele is szerepel a tervekben – mondta Pintér István, a Rába Járműipari Holding Nyrt. elnök-vezérigazgatója.

Ugyancsak a jövőbe mutat a Rába Fejlesztési Intézet júliusi megalapításához kapcsolódó hároméves beruházássorozat, amely vizsgáló- és prototípusgyártó berendezések telepítésével jár együtt. A jövőben futóműveket, felfüggesztési és erőátviteli rendszereket fejlesztő központra több mint 1,5 milliárd forintot szán a győri cégcsoport, amely ezáltal megkétszerezi innovációs potenciálját. A Rába ugyanakkor komoly fejlesztési feladatokkal bízza meg a győri Széchenyi István Egyetemet, amellyel éppen a múlt héten kötöttek együttműködési megállapodást.

Az elmúlt negyedév jelentős sikereket hozott a Rába számára az üzletfejlesztésben, hiszen a GAZ csoporthoz tartozó teherautógyárral, az Urallal kötött megállapodás révén az orosz piac egy új szegmensébe lépett a társaság. Még ebben az évben megkezdik a futóművek szállítását az orosz társaság legújabb, összkerék-meghajtású tehergépjárműveihez. Az együttműködés kiterjed a Rába Fejlesztési Intézet keretében történő közös termékfejlesztésre is, és a fentiek alapján nem kizárt, hogy a tervezett oroszországi gyártóbázis a nyugat-szibériai cseljabinszki régióban lesz. Itt működik az Ural, amely évente 8000-9000 nem közúti nehéz tehergépjárművet gyárt, elsősorban olaj- és gáz-, valamint építőipari, mezőgazdasági és katonai célú felhasználásra. A Rába futóműveit csőszállító járművekbe, nyerges vontatókba és dömperekbe építik; a piaci felfutást követően az éves mennyiség elérheti az ötszázat.

A harmadik negyedévben megindult a Rába Holding árbevétel-növekedése, s ez a rendelésállomány alapján az év utolsó három hónapjában is folytatódhat – jelentette ki Pintér István, hozzáfűzve: a válság idején végrehajtott üzletfejlesztési erőfeszítéseknek és a Rába stratégiai piacain beindult növekedésnek köszönhetően emelkedett az árbevétel.

A Rába járműipari Holding Nyrt. harmadik negyedéves árbevétele 7,766 milliárd forintra rúgott, és 9,2 százalékkal haladta meg az elmúlt év azonos időszakában elért szintet. Az EBITDA 78 százalékkal, 404 millió forintra emelkedett a tavalyi harmadik negyedévhez képest.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek