Cégvilág

Vidéken is könnyebb lesz az e-ügyintézés

A NetLock Kft., a magyarországi hiteles elektronikus ügyintézés vezető vállalatának szolgáltatásai a Kereskedelmi és Iparkamarákkal kötött megállapodások alapján mostantól vidéken is könnyebben elérhetőek.

A Kamarai kirendeltségeken keresztül a NetLock termékek – tanúsítványok és egyéb hitelesítési csomagok – regisztrációjára, átvételére szinte minden megyeszékhelyen lehetőség lesz. A NetLock Kft. emellett speciális termékekkel – PKI megoldásokkal, e-számlákkal –, és időszakos akciókkal is támogatja a kis- és középvállalkozások elektronikus üzletvitelének fejlesztését.

Az eddigiekben a Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, a Győr Moson Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, a Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara, és a Hajdú-Bihar megyei Kereskedelmi és Iparkamara csatlakozott a kezdeményezéshez.

A köz- és a versenyszféra részéről egyre nagyobb igény mutatkozik a hitelesítési szolgáltatások, a különböző tanúsítványtípusok és -eszközök iránt, melyek a hiteles elektronikus kommunikáció legfontosabb eszközei. Az elektronikus hitelesítés napjainkban igen elterjedt, és számos területen jelen van, például az elektronikus számlázásnál, a bizonylatmegőrzésnél, vagy az archiválásnál. Emellett alkalmazzák az elektronikus ügyintézést lehetővé tevő önkormányzatok, a vizsgaszervezők, a közzétételre kötelezettek, és ebbe a körbe sorolhatók a minden komoly weboldal védelmét ellátó, ún. SSL tanúsítványokat használó vállalatok és intézmények is.

A Kereskedelmi és Iparkamarákkal kötött együttműködések célja elősegíteni, hogy a Kamarai kirendeltségek regisztrációs pontként működjenek: adott típusú és osztályú NetLock tanúsítványok helyben igényelhetőek legyenek, és adott eljárásrend szerint elvégezhető legyen az adatellenőrzés. A NetLock alvállalkozóként és regisztrációs adminisztrátorként vonja be a Kamarákat a kibocsátási folyamatba, így a kamarai kirendeltségek regisztrációs partnerként járhatnak el a tanúsítványigényléssel összefüggő ügyekben. A NetLock minősített hitelesítés- és időbélyeg szolgáltatóként rendelkezik a szükséges személyi és technikai feltételekkel, így biztosítja a megfelelő oktatást a Regisztrációs Adminisztrátori feladatot ellátók számára.

A kamarai ügyfélszolgálatokon igényelhető eszközök:

  • Igényelhető tanúsítványtípusok: személyes aláíró, személyes titkosító, munkatársi aláíró, munkatársi tikosító, szervezeti aláíró, szervezeti tikosító, SSL (szerver).

  • Igényelhető tanúsítványosztályok: C, B, BK (közigazgatási), QA, QAK (közigazgatási). (A osztályú tanúsítvány igényléséhez közjegyzői közreműködés szükséges.)

  • Igényelhető kriptográfiai eszközök: Oberthur ID-One chipkártya, Oberthur ID-One USB
  •  

    hitelesítés tanúsítvány Netlock e-ügyintézés kereskedelmi- és iparkamara elektronikus ügyintézés
    Kapcsolódó cikkek