Cégvilág

A vártnál kevesebben esznek a "Mekiben"

A világ legnagyobb gyorsétterem hálózataként számon tartott McDonald’s Corp. Éttermeinek forgalma 4,8 százalékkal emelkedett előző évhez képest, az eladásokon az európai és az amerikai üzletek lendítették.

Novemberben 4,8 százalékos forgalombővülést könyvelt el világszerte a McDonald’s gyorsétterem-lánc. Az elemzők 5 százalékos bővüléssel számoltak. A legdinamikusabban az európai eladások bővültek előző hónapban, amely a vállalat szerint az éttermek korszerűsítésének köszönhető.

A McDonald’s hazájában, az Egyesült Államokban ugyanekkora emelkedést könyveltek. Ázsiában, Afrikában és a Közel-Keleten 2,4 százalékkal nőttek az eladások, amely a legrosszabb teljesítmény 2009 decembere óta. Az elemzők a fejlődő piacokon 6,4 százalékos bővüléssel számoltak.

A hír hatására a vállalat részvényeinek árfolyama 2 százalékkal 78,74 dollárra esett a New York-i tőzsdén.

Magyarországon tavaly 1,8 alkalommal tértek be átlagosan a magyar egy McDonald’s étterembe. Az átlagos vásárlás összege ezer forint körül alakult 2009-ben.

vendéglátás étterem meki Európa McDonald's Egyesült Államok forgalom
Kapcsolódó cikkek