Cégvilág

LG: Nem a lapostévé a karácsony slágere

Az LG Electronics karácsonyi vásárlási periódusra vonatkozó kutatása magasabb ajándékvásárlási kedvet tapasztal. 2010-ben korábban elkezdődött az ajándékok begyűjtése, mint tavaly.

Az LG kvantitatív, nem reprezentatív felmérése szerint idén átlagosan többet költünk, kevesebbet veszünk hitelből, és többet rendelünk az internetről. A megkérdezettek 66 százaléka ugyannyit, vagy többet tervez költeni elektronikai termékekre, átlagban 111 ezer forintot. Csökkent viszont azoknak az aránya (12 százalék) akik mindezt áru- vagy személyi hitelből tervezik megvenni.

A felméréskor még a legtöbben nem tudtak pontos árkategóriát mondani, hogy mennyiért terveznek vásárolni idén (25 százalék), de akik tudták, azok közül legtöbben (17 százalék) 150 és 300 ezer forint között keresnek elektronikai terméket.

A felmérés indulása óta változatlan a fa alá kerülő slágertermékek listája. A mobiltelefon egyértelműen vezeti a rangsort (27 százalék), amit az LCD és plazma tévék (25 százalék) és a számítástechnikai kiegészítők – pendrive, memóriakártya – (20 százalék) követnek.

A megkérdezettekből legtöbben idén is nagyobb elektronikai szaküzletekben (57 százalék) és változatlanul hipermarketekben, bevásárlóközpontokban (36 százalék) vásárolnak. Nőtt azonban azok száma (21 százalék), akik interneten rendelnek ajándékot (2009:13százalék). A kutatásból az is kiderül, hogy 10-ből 7-en tudatosan vásárolnak, több helyen is körbenéznek, mielőtt megvásárolnák a kiszemelt ajándékot. 2009-ben 5-ből 4-en tettek így.

 

mobiltelefon elektronikai felmérés LG lcd ajándék karácsony vásárlás
Kapcsolódó cikkek