BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mégsem vonul ki teljesen a Pizza Hut

Nem vonul ki teljesen a magyar piacról az AmRest Kft. által üzemeltetett Pizza Hut étteremlánc, annak ellenére, hogy számos jel erre utalt – tudta meg lapunk.

A 2006-ban még 12 egységet számláló hálózat az elmúlt években szinte teljesen leépült, januártól megszűnt a házhoz szállítási szolgáltatás, az idén pedig három üzlet bezárásával kettőre csökkent a még működő Pizza Hut éttermek száma – az egyik az Arena Plazában, a másik a Pólus Centerben található. „A hoszszú távú terveinkben a Pizza Hut valóban nem foglal el stratégiai szerepet, de ezt a két éttermet tovább működtetjük” – válaszolta a Világgazdaságnak a lánc esetleges magyarországi kivonulását firtató kérdésre Fukcius Tamás, az AmRest Kft. marketingvezetője. Elmondása szerint a Pizza Hut tovább működik Magyarországon, de irányváltást jelent, hogy 2010-től a minőségi, éttermi vendéglátásra koncentrálnak, ez azzal jár, hogy kizárólag a legmodernebb arculat szerinti éttermeket működtetik, és nem szállítanak házhoz a jövőben sem.

A marketingvezető tájékoztatása szerint az AmRest Kft. – amely a Pizza Hut mellett a KFC éttermeket és a Starbucks kávézókat is üzemelteti Magyarországon – a jövőben az utóbbi márkákat kívánja fejleszteni, mert úgy ítélik meg, ezekkel tudnak átütő sikereket elérni a piacon. Elmondása szerint a KFC lánc látványosan fejlődik, az idén megnyitották tizenhatodik éttermüket Budapesten, és 2011-ben is szeretnének új egységeket átadni. Fukcius Tamás elmondta: a Starbucks is ígéretes számukra, sikeresen lépett be magyar piacra, és hamarosan új kávézót nyitnak a Mammut bevásárlóközpontban, a fejlődést pedig 2011-ben is folytatják. A marketingvezető nem kommentálta lapunk kérésére az AmRest Kft. pénzügyi eredményeit – a társaság masszívan veszteséges volt az elmúlt években, 2008-ban 800, 2009-ben több mint 567 millió forintos mínusszal zártak. NM

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.