A folytatódó építőipari mélyrepülés ellenére is szinte ugyanakkora értékű forgalmat generált tavaly a Masterplast húsz legnagyobb hazai partnere, mint egy évvel korábban – közölte a cég a Világgazdasággal. Míg 2009-ben egy-egy vásárlás során átlagosan 287,9 ezer forintot költöttek a vevők, addig tavaly közel 280 ezer forintot, igaz, a vásárlások száma kismértékben, 4 százalékkal csökkent. Mindezt figyelemre méltónak tartja Pécsi László, a Masterplast Group értékesítési és marketingigazgatója, különösen annak fényében, hogy a hazai építőipar teljesítménye az első 11 hónapban az egy évvel korábbihoz képest közel 10 százalékkal esett vissza.
Az egyik legnagyobb hazai szigetelőanyag-gyártó és -forgalmazó társaság tapasztalatai szerint sokan – a pályázati forrásokra várva – egyelőre nem kezdik meg az épületek energetikai hatékonyságát javító beruházásokat. Ám azt is látják: azok közül, akik korábban újlakás-vásárlásban gondolkodtak, egyre többen döntenek úgy, hogy inkább egy mindenre kiterjedő felújításba fektetik megspórolt pénzüket. Azaz nem csupán a lakás kifestése a cél, hanem annak teljes vagy közel teljes korszerűsítése, olyan beruházások elvégzése, amelyekkel például energiát takaríthatnak meg a jövőben.
Ahhoz azonban, hogy ez a tendencia folytatódjon, és az építő-, illetve építőanyag-iparra kedvező hatással legyen, fontos lenne, hogy mielőbb megjelenjenek azok a pályázatok, amelyek támogatják az ilyen célú beruházásokat – hívta fel a figyelmet Pécsi László. Szerinte ha nem jelennek meg időben a kiírások, akkor az amúgy is nehéz helyzetben lévő építőipar tovább gyengül, és visszaeshet az építő- és szigetelőanyagok forgalma is.
A csoport tavalyi bevétele a nem végleges adatok szerint 84-85 millió euró körül alakult, ez már csak kevéssé marad el az egy évvel korábbi, 86,5 millió eurós adattól. Igencsak mélyről kell a társaságnak visszakapaszkodnia, hiszen 2008-ban még 113 millió eurót tett ki az éves bevétel. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.