Cégvilág

Megduplázódott a kamionpiac

Leginkább a német fogyasztás bővülése biztosít újabb munkát a teherfuvarozóknak

Az EU-ban 52 százalékkal több, 23,5 ezer 3,5 tonnásnál nagyobb teherautót helyeztek forgalomba januárban, mint egy évvel korábban: a tíz „új” tagország kamionpiaca ugyanakkor több mint megkétszereződött. Magyarországon viszont a 15 tonna alatti szegmensben gyakorlatilag nem adnak el teherautót, hiszen a belső áruszállítás nem pörög. Ezzel együtt a szakemberek szerint a kamionok hazai piaca az idén 20, a 15 tonna alatti szegmens pedig 10 százalék fölötti bővülést érhet el.

Az EU-ban 52 százalékkal több, 23,5 ezer 3,5 tonnásnál nagyobb teherautót helyeztek forgalomba, mint tavaly januárban. Ebből azonban 18 ezer volt a kamion: a nehéz teherkocsik értékesítése 65 százalékkal emelkedett. A tíz „új” tagország kamionpiaca ugyanakkor több mint megkétszereződve meghaladta a 2100 darabot.

A Volvo Trucks januárban kétszer annyi járművet adott el Európában, mint egy évvel korábban. De mindegyik kamiongyártó növelte értékesítését, és piacelemzők szerint a német gazdaság dübörgése okozta szállítási igénynövekedés húzza magával az iparágat. A német fogyasztásnövekedés (lásd keretes írásunkat) a talpon maradt magyar fuvarozók számára is előnyös, mert a válság idején nyugaton sok versenytárs csődbe ment, és a magyarok – a többi kelet-európai céghez hasonlóan – behatoltak a résbe.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Jármű-kereskedelem autóipar kamionok gyártás ipar
Kapcsolódó cikkek