Nem fogynak eléggé a Sony tévék
A japán cég a Samsung Electronics és az LG cégekkel versenyez a televíziógyártás terén, a Canonnal és a Nikonnal pedig a digitális kamerák terén. A cég hosszabb ideje küzd azért, hogy lépést tartson riválisaival a profit és a termékek tekintetében. Ehhez képest a harmadik negyedévben 5,9 százalékkal, 137,52 milliárd jenre esett vissza a profit és a Sony az árbevétel kilátásait is lejjebb vitte a vártnál gyengébb TV-eladások hatásár - jelenti a Reuters.
A cég pénzügyi igazgatója, Masaru Kato úgy nyilatkozott: az erős jen miatt nehezített helyzetben ez az eredmény viszonylag egészségesnek számít. Amióta Howard Stringer 2005-ben átvette a vezérigazgatói posztot, a Sony részvényeinek árfolyama negyedével csökkent. A japán konszern nem képes olyan, új és ikonikus termékekkel előrukkolni, mint a Walkman vagy a PlayStation.
A szórakoztató elektronikát is magába foglaló szegmensben egyébként csaknem felére csökkent az üzemi eredmény, miközben a hálózati és szolgáltatási szektorban a profit mintegy kétszeresére emelkedett. Miközben az LCD televíziók eladásai gyengélkednek, addig a játék szoftverek megdobják a Sony eredményét, élükön a Gran Turismo program legfrissebb verziójával. Az év egészét tekintve a Sony csak mintegy 23 millió televízió eladását tervezi, szemben a korábbi, 25 millió darabos prognózissal. Ugyanakkor a PlayStation 3 konzolra vonatkozó várakozások változatlanok: 15 millió készülék találhat gazdára idén.


