Közel 18 milliárd forint maradt az államkasszában abból az összegből, amelyet a 4-es metró második szakaszának leállításával meg lehetett spórolni. Valószínű azonban, hogy ennek az összegnek egy jelentősebb részét szintén a fővárosi tömegközlekedés támogatására fordítják majd. Tízmilliárdot ezen a héten már átutaltak a BKV megsegítésére, ám még így is kilencmilliárd forint hiányzik abból, amelyet a közlekedési vállalatnak ígért az állam március végéig.
A BKV megmaradásáért a 4-es metróra szánt összegekhez nyúl hozzá a kormány. Annyi bizonyos, hogy a Keleti pályaudvar és a Bosnyák tér között 2014-ig nem épül tovább a vonal, igaz, a városvezetés rendszeresen hangsúlyozza: a terv nem merült feledésbe, csak az anyagiak miatt nem időszerű.
Sok bajt okozhat még az első, a Kelenföldi pályaudvartól a Baross térig terjedő szakasz megépítése is; egyelőre 100 milliárd forint hiányzik az ehhez a szakaszhoz köthető számlák kifizetéséhez.