Az amerikai autógyártást is befékezi Japán
A Subaru of America közölte, hogy felfüggesztette a túlóráztatást egyetlen észak-amerikai üzemében, Lafayatte-ben, a Toyota Motor Corporation is így döntött a túlórákat és a szombati gyártást illetően a régióban található tíz üzemét tekintve. Eddig csak a Toyota és a Subaru jelentett változást az amerikai gyártást tekintve, a Nissan, a Honda és a Mitsubishi leszögezte, hogy a Japánban történt események nem befolyásolják a termelést az Egyesült Államokban. A Mitsubishi szakértője az AP-nek nyilatkozva megjegyezte, hogy a helyzet egyelőre bizonytalan, folyamatosan figyelik az ellátási láncot.
Az Original Equipment Suppliers Association szerint az Egyesült Államok 2010-ben 12 milliárd dollár értékben importált autóalkatrészeket Japánból. Bár az amerikai gyártók nagyrészt helyben előállított alkatrészeket használnak, bizonyos termékek továbbra is Japánból érkeznek és számos alkatrészből már a katasztrófa előtt is hiány mutatkozott. Ezek közé tartoznak a félvezetők, a precíziós felfüggesztések és az abroncsok.
A szövetség becslése szerint a legtöbb autós cége három-négy hétnyi alkatrész tartalékkal rendelkezik, ugyanakkor az érintett cégek nemigen engedhetnek meg maguknak termelésleállást. A Subaru például az erős értékesítések hatására vezetett be túlórát indianai üzemében, az Outback terepjáró jelenleg harminc napos ciklussal készül az ideális hatvan helyett.
A Toyota, a Nissan és a Honda már hétfőn közölte, hogy minden Japánban található üzemét leállítja, határozatlan időre.


