A Buddy Media kétszáz partnerének viselkedését vizsgálta meg és arra jutott, hogy a felhasználók péntekenként 18 százalékkal többet tevékenykedtek az érintett Facebook oldalakon, mint máskor. Ezzel párhuzamosan a Twitter bevételekre szakosodott menedzsere, Adam Bain az Ad Age digitális konferenciáján arról beszélt, hogy a mikroblog oldalon sokkal élénkebb az élet az utolsó hétköznapon.
Az ok igen egyszerű; a felhasználók pénteken már a hétvégére hangolódnak és a munka mellett más témák is foglalkoztatják őket – magyarázta a jelenséget a Mashable-nek Jeremiah Owyang, az Altimeter Group szakértője. A Coyne PR elemzője is egyetért, hozzátéve, hogy egy másik faktor is közrejátszik, mégpedig az, hogy péntekenként összességében kevesebb poszt, illetve tweet születik, vagyis nagyobb figyelem jut egy-egy megnyilvánulásra.
A HubSpot közösségi média szakértője pedig egyenesen arra biztatja a cégeket, hogy éljenek az általa kontra kompetitívnek nevezett módszerrel és időzítsék a posztjaikat olyan időszakokra, amikor kevesebb a versenytárs. A Buddy Media szerint egyébként az ilyen fajta tudatosság egyelőre ritka céges berkekben, így a marketingesek többsége például azzal sincs tisztában, hogy nagyobb a szimpátia megszerzésének esélye, ha a munkanap végén teszik közzé az üzeneteket.