BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Derűlátóbb a fehéráruipar

Még mindig sok az energiafaló készülék – A legdinamikusabban az internetes értékesítés növekszik

Optimizmusra okot adó jeleket lát a magyarországi értékesítésben Füle Norbert, a Háztartásigép-gyártók Európai Tanácsa (CECED) magyarországi egyesülésének elnöke. A háztartási készülékek vagy más néven fehéráruk hazai piaca 2007-ben fordult erőteljes lejtmenetbe, a visszaesés azóta tart, mértéke az utóbbi két évben az eladott darabszámokra vetítve együttvéve elérte a 38 százalékot. Magyarországon a 2000-es évek közepén még meghaladta az egymilliót az évente gazdára talált mosógépek, hűtők, mikrók stb. száma, ez a mutató ma alig több mint 800 ezer. Összehasonlításul: az ugyanekkora népességű Csehországban tavaly 1,2 millió készüléket adtak el.

Mostantól viszont itthon már reménykedhetünk abban, hogy a visszaesés megáll. Az első negyedév már igazolta is a várakozásokat – mondta Füle Norbert. Azért nem árt óvatosnak lenni – tette hozzá –, mert a korábbi visszaesésnek nemcsak a világméretű válság volt az oka, hanem hozzájárultak a hazai fogyasztói szokások is.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.