Cégvilág

Derűlátóbb a fehéráruipar

Még mindig sok az energiafaló készülék – A legdinamikusabban az internetes értékesítés növekszik

Optimizmusra okot jeleket lát a magyarországi értékesítésben Füle Norbert, a Háztartásigép-gyártók Európai Tanácsa (CECED) magyarországi egyesülésének elnöke. A háztartási készülékek vagy más néven fehéráruk hazai piaca 2007-ben fordult erőteljes lejtmenetbe, a visszaesés azóta tart, mértéke az utóbbi két évben az eladott darabszámokra vetítve együttvéve elérte a 38 százalékot. Magyarországon a 2000-es évek közepén még meghaladta az egymilliót az évente gazdára talált mosógépek, hűtők, mikrók stb. száma, ez a mutató ma alig több mint 800 ezer. Összehasonlításul: az ugyanekkora népességű Csehországban tavaly 1,2 millió készüléket adtak el.

Mostantól viszont itthon már reménykedhetünk abban, hogy a visszaesés megáll. Az első negyedév már igazolta is a várakozásokat – mondta Füle Norbert. Azért nem árt óvatosnak lenni – tette hozzá –, mert a korábbi visszaesésnek nemcsak a világméretű válság volt az oka, hanem hozzájárultak a hazai fogyasztói szokások is.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

fehéráruipar háztartásigépek vásárlási szokásojk
Kapcsolódó cikkek